NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Mali kal (26.12.2009)
Zadnji vikend v letu 2009 sva se odpravila proti Koparjevi jami katera pa je žal onesnažena.Kljub temu je sledil ogled jame in merjenje katerega sva morala tokrat izvesti z zatisnjenimi nosovi. Pri naslednji jami se je nama pridružil še Jože. Gre sicer za plitko a toliko bolj za zanimivo jamo.Ozek rov naju je vodil med kapniki vse do konca, kjer se jama razširi.Tukaj pa sva presenečena naletela na manjše jezero.Če sva še tako močno svetila s svetilkami dna nisva obsvetila.Po grobih ocenah je jezero globoko vsaj štiri metre. Odkritje sva fotografirala in ustrezno dokumentirala.
Udeleženci: Jože Perko, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Ambrus (13.12.2009)
Danes se nas je zbralo kar 8 in plan je bil obdelati 4 jame, zato smo se razdelili v tri skupine. Poskusili smo odpreti vhod v polšno, vendar se je kmalu izkazalo, da je s kamnom zagarantiranih manj kot 10 m, dela za preboj še veliko, in smo odnehali. Skupaj smo izmerili in ustrezno dokumentirali 4 brezna, katerih vhode je večinoma našel domačin Jože. Globine so bile med 15 in 30 m.
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Jože Perko, Leopold Bregar, Mitja Kozinc, Marko Pavlin, Tanja Podržaj, Uroš Ilič

Grmova jama (09.12.2009)
V jamo smo se v popoldanskem času odpravili z namenom da jamo raziščemo in pa tudi izmerimo. Mima se je kot prvi spustil v brezno in po nekaj trenutkih poročal da gre za brezno z lepo zasigano dvoranico.Tudi preostala dva člana sva se nato takoj spustila za njim. Skupaj smo pregledali notranjost katera pa je žal brez možnih nadaljevanj. Sledilo je še merjenje in dokumentiranje jame.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Mitja Kozinc

Brezno nad cesto (05.12.2009)
Na dan prostovoljstva smo člani JK Krka očistili omenjeno jamo. Že teden prej sva z Janom izvlekla deblo,ki bi oviralo varen dvig smeti. Takoj po šesti uri zjutraj sva opremila jamo in pripravila razsvetljavo. Ob osmi se nama je pridružila še udarna ekipa Jože,Urban,Mitja in Janez.Skupaj smo napeli žičnico ter pripravili sistem dvojnega škripčevja in pričeli z dvigom. V petih urah je bila jama očiščena, izvlekli pa smo cca 4 kubične metre razne navlake.
Udeleženci: Janez Jerman, Jan Markovič, Jože Perko, Mitja Kozinc, Marko Pavlin, Urban Slana

Gradenc (28.11.2009)
Kljub deževnemu vremenu se peterica zagretih jamarjev odpravi na Gradenško Goro. Ekipa v sestavi Dare,Mima,Tanja,Mitja in Leopold smo si ogledali lepo zasigano brezno.Za ogled in fotografiranje smo si tokrat vzeli malo več časa kot nam je v navadi.Dež je medtem ponehal in ob povratku smo pregledali še teren. Mitja je našel vhod v novo jamo, katera pa ne zadostuje potrebnim kriterijem za registracijo.Vseeno se vrnemo domov dobre volje.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Darko Hribar, Leopold Bregar, Mitja Kozinc, Tanja Podržaj

Ložinski gozd (21.11.2009)
Zopet smo se odpravili proti Ribnici in nato proti Jelendolu. Tam nam je Bojan pokazal tri nove jamske vhode. Organizirano smo začeli z raziskovanjem dveh brezen, katera sta se oba žal zaključila pred dvajsetimi metri globine. Kljub še tako vztrajnemu iskanju, nadaljevanj nismo našli. Pogled smo usmerili še navzgor kjer smo opazili kapniško okrasje in na globino hitro pozabili.Preostalo nam je le še merjenje in za njim zasluženo kosilo.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Savčje brezno (19.11.2009)
Več kot idealne vremenske razmere so nas prepričale,da gremo izmerit dve jami na območju Kala pri Ambrusu. Jože nama je pokazal vhoda in odhitel proti domu z Mimo pa sva nadaljevala z zastavljenim planom. Obiskala in izmerila sva onesnaženo a lepo Močovo jamo. Nato pa sva se že v večernih urah podala še na Savčji hrib. Sledil je spust v 33metrov globoko in čisto brezno.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Jože Perko, Leopold Bregar

Semič (14.11.2009)
Odzvali smo se povabilu Mime, ki nam je pokazal dva nova jamska vhoda. Da pa je bil obisk sploh mogoč smo morali oba vhoda razširiti. Veliko udarcev po trdi kamnini je obrodilo sadove. Oba vhoda smo uspešno odprli. Spustili smo se v oba precej ozka brezna brez sige si ju ogledali in nato kot je v naši navadi še dokumentirali.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Darko Hribar, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Brezno v Ravnem bukovju (07.11.2009)
Kljub dežju se odpravimo v Semič natančneje na Smuk. Mima je pokazal dva brezna,katera je našel že pred leti. Sledil je spust v prvo lepo zasigano brezno globine 35m. Nato pa smo obiskali še drugo brezno,ki se nahaja v neposredni bližini. Nevarni podor na globini 16m pa nam je onemogočil raziskovanje. Kljub delnemu saniranju blatnega podora je bil nadaljnji obisk skozi ožino prenevaren.Zaradi premikajočih se blatnih blokov je bilo tveganje žal preveliko. Oba jamska objekta sva s Tanjo izmerila in ju tudi izrisala.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Gadna jama - Semič (31.10.2009)
V prazničnem in hladnem jesenskem jutru se odpravimo proti Semiču. Namen akcije je bil odpreti dva jamska vhoda na Smuku. Prvega se je lotil Mima, ki je kopal blatno ožino. Midva s Tanjo pa sva zunaj pred jamo ustregla vsaki njegovi želji, saj naju je precej hladilo. Delno odkopano ožino smo po dveh urah kopanja pustili za naslednjič. Sledilo je širjenje naslednjega vhoda. Skozi podolgovato ožino je lepo pihalo in delo je napredovalo sorazmerno hitro. Tudi tukaj smo delo predčasno prekinili zaradi tehničnih težav. Odpravimo se proti Starihovem vrhu. Tam nas je že nekaj let čakala Gadna jama. Spustimo se v ozko brezno, ki se po nekaj metrih spusta razširi v večjo blatno dvorano. Tudi tukaj nismo imeli sreče saj je v jami zaudarjalo po mrhovini. Na hitro sem jamo pofotkal in jo potegnil ven na zrak. Meritve sta opravila Tanja in Mima (vsa čast da sta vzdržala).

Predstruge (10.10.2009)
Obveščeni smo bili, da se je pri obnovi železniške proge v Predstrugah odprla jama. Dare je na hitro zorganiziral akcijo in že se peterica pelje proti jami. K sreči je bil dostop do jame za spremembo lahek in povrhu tega še zanimiv. Pogled na kombi, kateri se pelje po železniški trasi, je bil za nas nekaj novega. Nasmejani parkiramo skoraj tik ob vhodu in brž v jamo. Po desetih metrih spusta že mrzlično iščemo nadaljevanje, a ga žal ni bilo. Notranjost nas je zato bolj prijetno presenetila z velikim številom sigastih tvorb v podobi ježkov. Jamo smo ustrezno dokumentirali.

Jama v Župjaku (08.10.2009)
Zagreta kot vedno sva se Mima in moja malenkost odpravila v Župjak širit neprehodno ožino na dnu jame. Vsem znano garaško delo pa žal ni bilo preveč uspešno. Delo sva le na pol dokončala,krivdo za to sva pripisala praznim želodcem. Lakota je bila tokrat prevelika in morala sva pobrati šila in kopita. V jamo se bova še vrnila.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar

Požiralnik 1 v Lučah (19.09.2009)
V tednu od 19.9 do 21.9. smo zagnani člani Jk Krka v sodelovanju s podjetjem Hidrotehnik in MOPRS čistili naplavine iz Lučkega požiralnika. Začelo se je v soboto, ko je petnajstčlanska ekipa šestnajst ur neprekinjeno izvajala izvlek. Po kratki noči smo nadaljevali v nedeljo, v ponedeljek pa smo si vzeli čas za službo in kratek popoldanski počitek. Zopet smo nadaljevali v torek in vse do sobote, ko smo vsi izmučeni ob 15 uri iz jame potegnili še zadnji, 60-ti kubik materiala. Na akciji je sodelovalo 18 članov kluba, izvlekli pa smo natanko 362 dvestolitrskih sodov kamenja, zemlje in drobnega vejevja, za kar smo potrebovali 48 ur efektivnega dela. Proti dnu požiralnika smo našli odvržen moped letnik 1983, na dnu pa vhod v obokan štirimetrski rov, ki se zapre z naplavino ilovice in drobnega peska. Požiralnik bomo seveda ustrezno dokumentirali, menimo pa, da v njem še nismo rekli zadnje besede.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Boštjan Slana, Darko Hribar, Janez Jerman, Jan Markovič, Jože Perko, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Nataša Lukman, Primož Bregar, Tanja Podržaj, Uroš Ilič, Urban Slana

Kočevska Reka (08.09.2009)
Po minulem pregledu novih jamskih vhodov in terena sva z Mimo danes le-te ponovno obiskala in jih dokumentirala. V dobrih dvanajstih urah trdega dela sva dokumentirala kar šest novih jam in brezen.Globine se gibljejo med 15 in 30 metri.Vse obiskane jame so čiste in nekatere tudi lepo zasigane. Med raziskovanjem sva naletela celo na medvedji brlog.K sreči je bil Medvedov kevderc kot sva ga poimenovala zapuščen.Z akcijo sva bila več kot zadovoljna. Za logistiko je skrbel Bojan in vse to nama je uspelo predvsem po njegovi zaslugi.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Leopold Bregar

Levakova jama (05.09.2009)
Nekako navdušeni nad potapljanjem se odpravimo po neporavnave račune v Levakovo jamo. Potapljaški ekipi Daretu in Urošu priskočijo na pomoč Tanja v neoprenu, Mima, Poldi in Marko (Š.) pa suhi počakajo in se zabavajo pred prvim jezerom. Tanja pomaga spraviti nič kaj lahko opremo do 3. sifonskega jezerca. Nočne padavine so pustile svoj pečat v slabši vidljivosti. Standardni potapljaški opremi se pridružijo še grablje, s katerimi odkopljeva nasut pesek na globini 13 m. Trajalo je kar dolgo, čutiti je bilo močan pretok in le prideva skozi. Vendar pomanjkanje zraka ni pustilo daljšega raziskovanja. Veseli da gre jama naprej se odpravimo ven, v potoku operemo vso opremo in čisti pridemo na žurko pri Kostanjeviški jami.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Darko Hribar, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Krška jama (30.08.2009)
V nedeljo se odpraviva v Krško jamo. »Kaj pa če Vrhovčeve dvorane niso dovolj dobro pregledali«, sva se spraševala. Prvi potop v sifon položiva novo vrvico, nazajgrede pobereva stare vrvice, stare čez 10 let, ponekod so bile po tri. Naslednji potop se odpraviva v Vrhovčevo dvorano, odloživa jeklenke in temeljito pregledava dvorano v vodi in zunaj nje. Vsa voda pride iz podora. Edini možni prehod je bil hudo ozka razpoka pod vodo, prišla sva ca. 8 m globoko ob podoru, vendar je bilo nadaljevanje prevenarno in nesigurno. Prvotna ekipa je očitno temeljito opravila svoje delo!
Udeleženci: Darko Hribar, Uroš Ilič

Vodna jama pri rojčevem mlinu (29.08.2009)
Na koncu jame sva najprej razširila ožino, ki je zapirala dostop do vode. Ker se je voda kljub padanju svinjarije sproti čistila sva se nervozna odpravila ven po neoprene in jeklenko. Po prvotnem navdušenju pa razočaranje – imamo pritočni del, odtočni del, pretok vse vode ki izvira nekaj 10 m stran ob Krki. A nobene dovolj velike luknje :(

Brezno nad cesto (16.08.2009)
V okolici Temenice, Vira pri Stični in Gradička smo pregledali tri onesnažene jame z namenom izbrati eno, katero bomo očistili na klubski očiščevalni akciji, ki jo planiramo izvesti v mesecu oktobru. Po količini in vrsti odpadkov v jami smo sklenili, da bo očiščevalna akcija v Breznu nad cesto, saj je zaradi škodljivih odpadkov in njene lokacije nad izvirom Poltarice ogrožen njen izvir.
Udeleženci: Aleš Globokar, Borut Majcen, Leopold Bregar, Marko Pavlin, Tonček Markovič

Kal pri Ambrusu (19.07.2009)
Zopet smo se odpravili na Kal, kjer smo raziskali novo brezno. Po vhodnem 24 m breznu nas na dnu pričaka dvorana premera 6×5 m brez možnega nadaljevanja. V jami smo opazili pajke in kobilice ter primerek krastače. Jama je onesnažena z raznoraznimi avtomobilskimi deli. Med potjo do jame smo nabrali kar nekaj gob, našli pa smo tudi novo polšno, katero bomo raziskali na naslednjih akcijah.
Udeleženci: Aleš Globokar, Jože Perko, Marko Pavlin

Kal pri Ambrusu (05.07.2009)
Tega dne smo se zopet odpravili raziskat novo jamo, katero smo našli na prejšnji akciji. Po enournem odpiranju nam je uspelo razširiti vhod do dimenzij možnega vstopa. Po štirinajstih metrih vhodnega brezna se jama konča z manjšo dvoranico, iz katere ni nadaljevanja.
Udeleženci: Jože Perko, Leopold Bregar, Marko Pavlin

Gotenica - Kočevska Reka (04.07.2009)
Zgodaj zjutraj smo se odpravili proti Gotenici, z ciljem razširiti ožino na dnu ene izmed na prejšnjih akcij raziskanih obetavnih jam. Uspel nam je preboj in znašli smo se petnajst metrov nižje, kjer pa se jama zapre z ozkim meandrom. Po kosilu smo se vrnili in začeli z širjenjem še enega možnega nadaljevanja, iz katerega je čutiti močan prepih. Po odmevu sodeč se zadaj skriva velika dvorana, ki nas je še dodatno motivirala. Navkljub trdemu delu nam ožine ni uspelo razširiti in čaka na naslednjo akcijo.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Ambrus (14.06.2009)
Danes smo se odpravili odpret in raziskat novo jamo. Po polurnem odpiranju, smo se le prebili skozi vhod, kjer nas je na globini -20 m pričakal podor. Pod podorom, smo opazili nadaljevanje, ki nas je pripeljalo še 11 m globje. Jamo smo izmerili, izrisali in odhiteli domov na kosilo.
Udeleženci: Jan Markovič, Jože Perko, Marko Pavlin

Gotenica - Kočevska Reka (13.06.2009)
Omenjenega datuma smo se odpravili širiti ožine na prejšnjem taboru odkritih jam. Navkljub napornem delu nam nadaljevanj ni uspelo razširiti, smo pa v jami našli zelo staro rogovje jelena.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Tabor Gotenica (06.06.2009)
Proti Gotenici smo se odpravili že v petek, 5.6. in poskrbeli za postavitev tabora. Naslednjega dne smo razdeljeni v ekipe pregledali in delno raziskali štiri nove objekte, kateri imajo vsi možno nadaljevanje. Po obilnem kosilu, kjer smo jedli na taboru pečenega oddojka, smo se odpravili razširiti ožine v dveh jamah. Prva se zaključi na globini -10 m, v drugi pa po -22 m znova naletimo na neprehodno ožino v katero kamen pade vsaj še petnajst metrov globoko. Zaradi močnega deževja naslednjega dne, smo le še pospravili tabor in odšli proti domu.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Brane Petek, Darko Hribar, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Vodnjak v Gabrovčcu (30.05.2009)
Nekega dne je nekje padla ideja, da bi se omenjeni vodnjak zaradi dotrajanosti lahko obnovil. TD Krka se je skupaj z Občino Ivančna Gorica prijavil na razpis za ohranjanje vodnjakov in na ta način pridobil del potrebnih sredstev za obnovo. Člani JK Krka smo že lani izvedli začetna dela - čiščenje vodnjaka iz katerega smo izvlekli dva kubika nametanega materiala. Z pomočjo nekaj firm in posameznikov se je letos obnovil betonski podstavek, in izdelal prejšnji sistem dviga vode na korce. Z montažo novega starega vodnjaka smo zaključili dela. Ostala nam je le še neurejena okolica, katero smo detaljno očistili v soboto, 30.5.2009. Na akciji so sodelovali člani TD Krka, JK Krka ter domačini.
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Boštjan Slana, Jože Kozinc, Mitja Kozinc, Marko Pavlin, Nataša Lukman, Tonček Markovič, Tanja Podržaj

Stena nad Poltarico (24.05.2009)
Nekateri smo ta dan preživeli v steni, kjer smo trenirali člane za jesenske izpite za jamar pripravnik in jamar. Obnovili smo tehnike prepenjanja skozi pritrdišča in prehod preko vozl navzdol in navzgor. Obnovili smo tudi znanje izdelave in uporabe vozlov, ki se uporabljajo v jamarstvu. S tečajem je nadaljevala Ljuba.
Udeleženci: Aleš Globokar, Boštjan Slana, Marko Pavlin, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

Goteniško brezno (16.05.2009)
Na zadnji akciji v tem breznu smo pristali na -120 m, kjer nas je ustavil podor in neprehodna ožina. Na današnji akciji smo nevarni podor sanirali, jamo poglobili in izmerili. Zadnje meritve kažejo, da je zadnji žarek laserskega daljinomira dosegel dno pri -160 m brez možnega nadaljevanja. Zadovolnji z novim klubskim rekordom smo na isti akciji opremili še novo najdeno brezno. Naslednji dan smo raziskali najdeno brezno prejšnjega dne. Po spranem in čistem breznu smo se spustili v 50 metrsko vertikalo in se po ožini spustili še 10 m nižje, kjer nas pričaka dvorana brez možnega nadaljevanja. Po pregledu terena smo v bližini našli še kar nekaj neraziskanih vhodov v podzemlje, kateri še čakajo na naš obisk.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Darko Hribar, Janez Jerman, Leopold Bregar, Primož Bregar, Urban Slana

Stena nad Poltarico (10.05.2009)
V steni nad jamo Poltarico smo izvedli trening vrvne tehnike. Urban in Jan sta trenirala opremljanje stene in oblike tovariške pomoči, Marko pa je novo članico Ljubo Rojc učil prvih jamarskih korakov na vrvi. Šlo ji je zelo dobro, saj je že po drugem spustu in dvigu delovala samostojno. Na koncu smo si vsi skupaj ogledali še jamo Poltarico in novo članico navdušili za jamarstvo. Žal sta akcijo zaradi drugih obveznosti zamudila Miha in Ljubo.
Udeleženci: Jan Markovič, Marko Pavlin, Urban Slana

Goteniško brezno (03.05.2009)
Tega dne smo se navkljub dežju odpravili proti Ribnici. Namen akcije je bil širjenje nadaljevanja v breznu, katerega smo delno že raziskali na zadnjem klubskem taboru. Že pri samem dostopu do jame smo bili premočeni do kože, a smo vseeno nadaljevali po planu. Tudi v jami ni bilo nič boljše, saj nas je neprestano zalivalo. Po razširitvi ožine se je pod nami odprlo brezno, ki nas je pripeljalo v veliko dvorano, kjer smo našli novo obetavno nadaljevanje. Odločili smo se da širjenje pustimo za drugo akcijo in se raje lotili merjenja jame. Po grobih ocenah smo tega dne pristali na -120 m
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Primož Bregar

Tabor na Glažuti (25.04.2009)
V terminu med 24. in 27.4. je JK Krka organiziral tabor v okolici Glažute. Že v petek popoldan smo k perhajmski koči dostavili vso opremo in pripravili tabor. Naslednji dan smo se razdelili v dve delovni skupini v katerih so delovali Mima, Mateja, Primož, Boštjan, Urban in Tanja, Brane pa je poskrbel za hrano in opremo. Leopold in Bojan pa sva odšla na teren iskat nove jame ter skrbela za logistiko. V prvem dnevu smo na območju Glažute raziskali štiri nove objekte a na žalost ni noben globji od trideset metrov. Popoldan so se nam pridružili še Lojzi, Tea in Marko, v nedeljo pa še Emil. Na tem taboru smo raziskali 11 novih jam, nekatere se še nadaljujejo ali pa so še zatrpane s snegom, tako da nadaljna raziskovanja še sledijo.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Brane Petek, Boštjan Slana, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Mateja Podržaj, Tea Oberstar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Krka (24.04.2009)
V okviru 200 letnice šole na Krki, so se ob organizirani proslavi predstavila tudi delujoča društva. Člani JK Krka smo izvedli prikaz reševanja poškodovanca v nosilih iz visokih stavb. Zaradi velikega zanimanja, smo prikaz izvedli kar sedemkrat. Za dovoljeno izposojo nosil in kompleta k nosilom se zahvaljujemo vodji Jamarske Reševalne Službe Slovenije, Janezu Marinšku.
Udeleženci: Jan Markovič, Jože Perko, Marko Pavlin, Tonček Markovič, Urban Slana

Kal pri Ambrusu (19.04.2009)
Zopet smo se spravili nad novo jamo. Po odprtju se takoj prevesi v brezno, kjer po štirih metrih pridemo do primerne skale za izdelavo pritrdišča. Po dvanajstih metrih nas pričaka skalnat rob, kjer izdelamo drugo pritrdišče po katerem se v tipičnem korozijskem breznu spustimo še šestnajst metrov. Na dnu nas pričaka dvorana dimenzij 6 x 4 m brez možnega nadaljevanja. Brezno smo izmerili in ga bomo v kratkem tudi ustrezno dokumentirali.
Udeleženci: Jože Perko, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Nataša Lukman, Tea Oberstar