NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Jankotova jama (19.12.2021)
V nedeljo smo jamarski dan preživeli na Poljanski gori. Odločitev kam gremo je padla v soboto zvečer, ko se je Frenk spomnil na Jankotovo jamo. Ker sta dva člana odpovedala smo ostali samo trije zainteresirani in se vseeno odpravili na izlet
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Saša Senica

Jama pri Obolnem (09.11.2021)
Tokrat je bil Jani obveščen o novo odprtem vhodu v brežini ceste Metnaj-Obolno, kjer trenutno poteka rekonstrukcija lokalne ceste. Akcija je bila za klubske raziskovalce sklicana ob 18h zvečer. Jani je bil najbližje zato je bil na lokaciji tudi prvi, ostali štirje pa tudi niso nič zamujali. Najprej smo se opremili nato pa naredili dvojno pritrdišče za avtomobilsko kljuko in platišče Janijeve Škode. Jani je začel z opremljanjem vhodnega dela brezna, ki se po dveh metrih spusta razširi v dvorano z nekaj kapniki. Stene so bile tukaj bolj kot ne suhe nižje pa je že kapljalo in trda zemlja se je spremenilo v blato. Brezno se na globini obrne in se nadaljuje pod cesto kjer je kamin. Nadaljevanje na tem mestu je sicer sveže zasuto a kamen leti vsaj 5 m nižje. Se bo treba še vrniti in nadaljevati z delom smo sklenili. Naj omenimo še zanimivosti brezna in sicer da je bilo že po nekaj dnevih odprtja le-to onesnaženo s pločevinkami in plastenkami. Brezno smo očistili in zapustili jamsko okolje.
Udeleženci: Aljaž Grom, Helena Smrekar, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Robi Maren

!!!Vaja JRS-RCNM in NMP ZD Trebnj (17.10.2021)
Na lepo sončno nedeljo, 17. oktobra so se pred izvirom Poltarice zbrali člani JRS, Reševalni center Novo mesto. Na željo dolgoletnega člana JK Krka, so skupaj z Reševalno ekipo ZD Trebnje organizirali manjšo prikazno vajo v steni nad Jamo Poltarico. Zjutraj so člani JRS postavili nekaj manevrov (žičnica z odmikom, sistem protiteže in bernarda ter smer za tovariško pomoč). Ob prihodu Reševalne ekipe in predsednika JK Krka so pokazali najprej pakiranje poškodovanca v njihova nosila in transport do mesta izvleka. Nato je sledil "izvlek" poškodovanca in prikaz tovariške pomoči, zatem pa so se razdelili v dve ekipi. Ena skupina Trebanjskih reševalcev si je odšla v spremstvu ogledat Jamo Poltarico, člani JRS pa so imeli dve delavnici, katere so pripravili reševalci iz Trebnjega. Prikazali so jim reanimacijo in intubacijo z uporabo različnih pripomočkov. Ekipi za ogled jame sta se nato zamenjali, nekateri so se lahko preizkusili tudi v plezanju. Sledilo je pospravljanje opreme in odhod v Gradiček na zaslužen golaž. Na analizi s katero so sklenili dogajanje so bili mnenja, da lahko v prihodnje izpel
Udeleženci: Dejan Žugelj, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Dostopna pot Poltarice (16.10.2021)
V minunem tednu sta Blaž in Leopold pričela s pripravo materiala za poškodovano ograjo ob stezi do Jame Poltarice. Dela so se izvajala večino v popoldanskem času od 16h do noči.Najprej sta podrla primerna drevesa jih razezala in odstranila lubje. Pripravila sta kostanjeve stebre in jih postavila na primerna mesta ob stezi. Tudi za dostavo vsega ostalega materiala sta poskrbela. Današnji sobotni dan je bil zaznamovan z montažo brun in urejanjem poti. Razlog za tako razdejanje je bil, da se je v mesecu oktobru s hriba odtrgala ogromna skala, ki je močno poškodovala omenjeno ograjo kot tudi odnesla del steze. S pomočjo vrvne tehnike je Leopold očistil steno in odstranil nevarne skale nad stezo. Za konec smo s kamenjem in skalami utrdili trdili še stezi da bo dostop za nas kot tudi obiskovalce lažji in bolj varen. Seveda po končanem delu nismo pozabili na jamarsko malico :)
Udeleženci: Anton Kutnar, Blaž Zajc, Jani Perovšek, Leopold Bregar

Podamnica (19.09.2021)
Nedeljska raziskovalna akcija je obrodila sadove.Podamnica je ena od jam katera je bila raziskana med prvimi 500 jamami v Sloveniji. Jama premore večjo dvorano, pod vhodno vertikalo pa nas že vrsto let ob vsakem obisku pričakajo stare kot tudi nove smeti. Tokrat smo se v jamo odpravili da preverimo potencialno nadaljevanje na katerega se je spomnil Leopold. Pridružila se nam je tudi Ana H. iz JKNM. Nadaljevanje jame se skriva v podoru kjer je bilo potrebno razširiti prvo nato drugo in še tretjo ožino. Med vsako pa smo se po vrvi spustili nekaj metrov nižje v vse bolj blatne dele. Vmes smo naleteli tudi na lepe kapnike in sigo. Raziskave bomo nadaljevali ter vse odkrito dokumentirali na prihodnjih raziskovanjih.
Udeleženci: Jani Perovšek, Leopold Bregar, Saša Senica

!!!Sežana (04.09.2021)
V soboto zjutraj smo se v kamnolomu pri Sežani zbrali jamarji, bodoči jamarji in jamarski pripravniki ter inštruktorji jamarstva, da uspešno izpeljemo izpite v organizaciji JZS. Po uvodnem nagovoru vodje izobraževalne službe, Klemna Mihaliča, so bodoči jamarski pripravniki in jamarji ter kandidat za inštruktorja pričeli s pisanjem teoretičnega dela izpita. Sledilo je preverjanje testov, katere so vsi uspešno opravili. Potem se je začelo zares. Inštruktorji so zasedli svoje točke, izpitniki pa so počasi pridobivali kljukice na svojem seznamu preverjanja znanj. Največ dela je bilo na preverjanju opreme, saj brez uspešno opravljene točke, ni bilo mogoče iti na poligon. Poligon so vsi uspešno opravili, kot tudi delovne točke, kjer so za trenutek odložili opremo. Že brez pripekanja sonca jim je bilo več kot vroče. Varstvo jam, prva pomoč, izdelovanje sidrišč in vozlov, dokumentiranje jam ni nikomur povzročalo večjih preglavic. Pozno popoldan so uspešno opravili izpite vsi prijavljeni. Sedaj pa samo srečno po jamah :)
Udeleženci: Nina Mandelj, Tanja Podržaj

Kobilna jama (08.08.2021)
Nadaljevanje v eni od ožin jame, ki jo sicer po polžje
Udeleženci: Janez Jerman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Čistilna akcija brezna (17.07.2021)
Jamarji se poleg raziskovanja prizadevamo tudi za čisto okolje, še posebej, če gre za onesnaženost v podzemlju. Ni nam po volji, da se onesnažuje nekaj kar je povezano z nami in kar nato priteče iz "naših pip". To soboto 17.7.2021 smo zato ob Mednarodnem letu jam in krasa izpeljali čistilno akcijo onesnaženega Brezna pod Sv. Primožem nad Dvorom v občini Žužemberk. Vremenska napoved je za soboto kazala, da bo deževalo. Nas seveda to ni ustavilo, le dobro se je bilo treba pripraviti. Člana kluba Jani in Leopold sta že v petek nad vhodom v brezno napela cerado, ki se je izkazala za zelo dobrodošlo, da jamarji na površju ne bi bili premočeni do kosti. V soboto zjutraj je iz neba lilo kot iz škafa, kljub temu pa smo bili odločeni, da bo brezno ta dan očiščeno. Zbralo se nas je sedem jamark in jamarjev. Najprej smo na površju pripravili žičnico in škripec, drugi so opremili brezno, v katerega so se spustili Tanja, Žan, Robi in Leopold Bregar. Na dnu so v kante nabirali smeti, na površje pa so jih vlekli Jani, Maja in Saša. Tako smo iz brezna spravili kar nekaj zarjavele posode, več manjših
Udeleženci: Jani Perovšek, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren, Saša Senica, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Delovno na Plešivici (10.07.2021)
Tokrat smo se mudili v Beli krajini, kjer smo raziskali brezni, ki jih je s pomočjo domačinov našel Janez. Vhode je že pred dobrim mesecem delno odkopal in tudi pokukal je v globino, naredil nekaj skic in čakal na naš klic
Udeleženci: Janez Jerman, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Saša Senica, Žan Jakob Stariha

Dobrepoljka (05.06.2021)
Sobotno poletno popoldne smo izkoristili za raziskovanje brezna nad Dobrepoljem
Udeleženci: Leopold Bregar, Saša Senica

Nova jama na Tisovcu (03.04.2021)
V Tisovških lazih je na nas čakalo brezno za katerega smo izvedeli v lanskem letu. Majhen vhod je skrit na sicer dobro preglednem terenu a ga je kljub temu zelo težko najti. Med mahovitimi skalami se odpira majhna luknja, ki se razširi in se nadaljuje v brezno do prve stopnje na 33 metrih globine. Podorna tla se na vsakem koncu prevesijo v vzporedni brezni. Prvo manjše se zaključi na 45metrih globine. Do drugega se je potrebno povzpeti in prečiti nevarno skalo in podor ter se mimo zasiganega balkona spustiti proti dnu. Stene brezna so lepo okroglo oblikovane in brez sige. Manjše nadaljevanje je sicer možno navzgor v enem od kaminov. Globina brezna je 56metrov in dolžina 83metrov. Zanimivost jame je da že na začetku jame opazimo vez med zunanjim in podzemnim svetom, drevesno korenino. Le-ta preči skale in ovire in se spusti okoli 10 metrov v brezno kjer najde rodovitna tla
Udeleženci: Jani Perovšek, Leopold Bregar, Saša Senica

Urejanje okolice in stene (27.03.2021)
V soboto se zjutraj dobimo pri izviru Poltarice z namenom, da poberemo smeti ter uredimo okolico pred jamo. V naši občini je ta dan potekala očiščevalna akcija »ZA NAMI JE ČISTO«.V zadnjem obdobju je opaziti veliko odpadne embalaže zlasti ob naših cestah in sprehajalnih poteh. Veliko je neodgovornih posameznikov, ki odlagajo odpadke v naravi kljub opozorilom. Torej Saša in bodoča članica Nina sta pričeli z grabljenjem listja in pobiranjem kamenja na dostopni poti, Leopold in Jani pa sta se lotila polomljene ograje. Žan pa se je ukvarjal z čiščenjem plezalne stene saj bi rad pričel z poučevanjem novih članov :) Pela je motorna žaga, tolklo je kladivo ter slišal se je puhalnik za listje. Pobrali smo tudi smeti katerih pa tokrat ni bilo veliko. Okolico smo urejali do 12h nato pa smo šli na zaključek v klubske prostore. Po končanem obedu smo še razrezali drva pred klubom in jih zložili.
Udeleženci: Jani Perovšek, Leopold Bregar, Nina Mandelj, Saša Senica, Žan Jakob Stariha

Brezno na Stari Gorici (07.03.2021)
Lepo nedeljsko dopoldne sta Saša in Jani izkoristila za izlet v Belo krajino in tamkajšnje gozdove, da se spustita sto metrov globoko v Brezno na Stari Gorici. Pred nekaj meseci je ob raziskovanju in iskanju nadaljevanja namreč jamarska ekipa na dnu pustila šotorsko krilo, da so bili jamarji vsaj malo zaščiteni pred neprestanim kapljanjem. Jamsko okolje je šotorsko krilo razjedlo in uničilo. Ostanke blaga sta pobrala in ga odnesla ven. Široko brezno je zelo lepo zasigano, po stenah so kapniki in drugo okrasje, na dnu je še vedno vidno okostje medveda.
Udeleženci: Jani Perovšek, Saša Senica

Nova jama v Hočevju (08.02.2021)
Sredi zime je na travniku na koncu vasi Hočevje zazevala luknja. Domačini so poklicali jamarje, saj jih je udor dodobra prestrašil. Nekajkrat smo si ga ogledali z vrha, a slabo vreme je onemogočalo spust. Tudi na največji slovenski kulturni praznik vreme ni bilo stanovitno, saj se se izmenjavali sonce, oblaki in dež, a vseeno sta prost dan Jani in Saša porabila za raziskovanje. Največ volje za spust v odprtino v tleh je imel Jani. V lepi, čisti opremi se je spustil v blatno "kopel", pošteno se je namučil pri plezanju skozi ožino. Ozko brezno je globoko okoli 20 metrov, na dnu je jamarja pričalo nekaj malega sige, ostro kamenje in še več blata. Tudi plezanje navzgor je pobralo nekaj energije, precej jo je verjetno šlo tudi za pranje opreme.