NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Predstavitev v samostanu (28.11.2019)
Samostan v Stični oziroma Cistercijanska opatija Stična je prvič v 900 letni zgodovini pripravil dan odprtih vrat z namenom predstavitve romarske, kulinarične in druge okoliške turistične ponudbe. Vabilu na prestavitev kluba smo se seveda odzvali in po zaslugi člana Aleša prestavili klubsko opremo in vozle. Obiskovalci kot tudi ostali gostje so pokazali zanimanje za jamarstvo. Predvsem pa so izrazili željo po sodelovanju na kar se vedno radi odzovemo. Foto: Gašper Stopar
Udeleženci: Aleš Globokar

Rožič Vrh (09.11.2019)
Člani JK Krka smo držali obljubo in v gasilnem domu na Rožič Vrhu domačinom predstavili jamarstvo in naš klub. S predavanjem smo se oddolžili gasilcem za tri dnevno bivanje v gasilnem domu na prvomajskem jamarskem taboru. Najprej je Žan predstavil jamarski klub Krka: zgodovino, raziskovanja, izobraževanja ter splošno o delovanju jamarjev. Nato sta Maja in Robi predstavila osebno opremo jamarja in tehnično jamarsko opremo, tehniko spuščanja in vzpenjenja pri raziskovanju jam. Janez je ob projekciji pokazal jame v okolici vasi tako onesnažene kot čiste, pa tudi lepote kapniškega okrasja in dokumentiranje jam z zapisniki. Za zaključek smo predvajali film Čar neznanega. Prisotni so bili s predstavitvijo zelo zadovoljni. Spoznali so, da je jamarstvo precej odgovorna, zahtevna in lepa dejevnost.
Udeleženci: Janez Jerman, Maja Lokar, Robi Maren, Žan Jakob Stariha

Izpahnjenka na Vimolu (02.11.2019)
Po daljšem času je na vrsto prišlo tudi brezno katerega raziskovanje odrivamo že celo leto. Z lahkoto lahko rečemo da smo si jamarji in kovači podobni, kajti pregovor ki pravi "Pameten kovač ima obenem več želez v ognju" drži tudi za nas. Veliko je jam ki so že odprte in nedokončane ter čakajo, da jih raziščemo. Žan in Leopold sta včeraj 2.11.2019 prebila ožino in jama se nadaljuje v še dveh stopnjah z vmesno zasigano dvoranico. Tudi notranjost je sprva izjemoma suha in ponekod lepo zasigana. Nižje sta naletela na nekaj blata a tudi na sprano dno z mivko. Nadaljevanje je možno le še na 50m globine. Naslednjič z večjo ekipo nam tako ostanejo le še meritve raziskanih delov.
Udeleženci: Leopold Bregar, Žan Jakob Stariha

Rudnik Zapečar (29.10.2019)
Člani JK Krka smo opuščene rudniške rove v hribovitem predelu v bližini Mokronoga Zapečar prvič obiskali natanko pred mesecem dni. Tokrat sva se v rudniški labirint v večih nivojih odpravila Irena in Damijan, iz sosednjega novomeškega kluba, ki se mu je ob gledanju naše novičke milo storilo, saj je v teh krajih preživljal mladost. Pregledala sta prav vsak dostopen rov – okoli 800 m razvejanega poligona jih je. V dveh nivojih ju je presenetila voda (zunaj je deževalo kot iz škafa), sicer so rovi suhi in prašni. Poleg pestrega jamskega živeža (maček
Udeleženci: Irena Hren

Rudnik Zapečar (29.09.2019)
Na dan klubske predstavitve sta nas pri Poltarici obiskala tudi bodoča člana, Aljaž in Helena, ki sta izrazila željo da bi šli v kakšno jamo. Ker je Leopold imel že dalj časa namen obiskati rudnik Zapečar v bližini Mokronoga smo se zato odločili za to potezo. Aljaž, ki ga rudniki precej zanimajo je približno vedel kje se nahaja vhod katerega sta Leopold in Frenk spomladi žal kar nekaj ur neuspešno iskala.Tudi tokrat smo ga iskali dobre pol ure a ga k sreči našli. Tone se je odločil da bo čuval vhod ostali pa smo izginili v temo ter pregledali vhodni del rudnika. Pri prvi stopnji se je Irena vrnila proti izhodu, ostali trije pa smo opremili prvo stopnjo in tako nadaljevali do dna in si med tem ogledali vseh pet etaž rudnika. Imeli smo kaj videti saj rovi potekajo v vseh smereh, uspešno smo našli svetlečo žilo s svincem kot tudi prave kapnike. Ob povratku nam je uspelo narediti tudi nekaj fotografij. Tone nas je po nekaj urah nestrpno pričakal saj zunaj ni enostavno čakati sploh pa ni vedel kdaj se vrnemo. Po kosilu pri Ireni smo se poslovili z lepimi spomini na rudnik.
Udeleženci: Anton Kutnar, Irena Hren, Leopold Bregar

!!!Predstavitev jamarstva na Krki (22.09.2019)
Konec meseca, natančneje v nedeljo 22. septembra smo organizirali in uspešno izvedli dolgo načrtovano predstavitev jamarstva, ki smo jo izvedli kjer drugje, kot pred Jamo Poltarico. Z njenim odkritjem je namreč povezana tudi ustanovitev Jamarskega kluba Krka. Izdelano je bilo dogodku primerno vabilo in letak s programom za potrebe oglaševanja dogodka za kar je poskrbel predsednik kluba. Očistila in uredila se je dostopna pot od izvira Poltarice do jame in prizorišča. Dan pred dogodkom se nas je zbralo nekoliko več članov, da smo postorili še zadnje pred nedeljskim dogajanjem. Napeljali smo varovalno vrv in trak pred jamo in nad steno, kjer imamo urejeno plezališče za jamarje. Še prej se je očistila stena, pripravilo se je ograjo za namestitev jamarskih fotografij našega člana. V nedeljo zjutraj se je že na parkirišču pred izvirom videlo, da bo dan jamarsko obarvan. Napeljali smo še žičnico za spuščanje otrok, v improviziranem kurišču se je ogenj že dodobra segrel za jamarsko malico, stena je bila opremljena za prikaz plezanja in fotografije so se svetile v jutranjem soncu, ki je pokukal na
Udeleženci: Anton Kutnar, Blaž Zajc, Irena Hren, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren, Saša Senica, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Peč pri Bohinjskem jezeru (14.09.2019)
Peč je manjši hrib ki se nahaja v Stari Fužini pri Bohinjskem jezeru. Pri obisku Razglednika Peč je Leopold v bližini razgledne točke našel razpoko ki bi po ocenah globinomera lahko bila nova jama. Večkrat je tekla beseda o ogledu in naposled smo se le odpeljali proti Gorenjski. V turistični sezoni je težko najti parkirno mesta a smo imeli srečo. Natovorjeni smo zagrizli v hrib ter se po ogledanih razgledih lotili jame. Robi je navezal vrvi na drevesa Maja pa se je kot prvo spustila v ožino, ki je na začetku sicer malo širša a nižje vse ožja. Ni šlo brez izkušenj in za njo se je v jamo stlačil še najditelj jame. Po narejenih sidriščih sta se spustila še 10 metrov nižje kjer je postalo preozko za varno raziskovanje saj so se že trgali kombinezoni. Kamen pada še globlje a ni bilo volje se tlačiti v še ožje dele. Razpoka je po meritvah globoka okoli 15 m še bolj pa seže v širino. Po akciji je sledila malica in kopanje v jezeru za najbolj pogumnega...se ve kdo :)
Udeleženci: Irena Hren, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren

!!!Izpiti JZS-Sežana (07.09.2019)
Jeseni žanjemo, kar smo sejali spomladi! In ker smo bili pridni vse poletje, smo se lahko veselili. V začetku marca smo nekateri s trenutnim navdihom, drugi z dolgoletno željo izkoristili povabilo Jamarskega kluba Krka k vpisu v jamarsko šolo. Najrazličnejše predstave smo imeli, kaj nas pravzaprav čaka na samem tečaju in tudi v jamah, večina se namreč do takrat prav po jamarsko še ni podala vanje. Presenečenje je bilo veliko, k sreči prijetno, čeprav brez strahu in dolžnega spoštovanja do matere narave ni šlo. Jamarji so nas naučili vozle, pa spuščanja po vrveh dol in plezanja nazaj gor (kakopak). Potem so nas čiste in dišeče v opranih oblekah gnali v temne globine, na plano smo se privlekli blatni, o telesnih vonjavah raje ne bi, pa zelo utrujeni, a nasmejani do ušes. Za treninge smo namenjali ure ob koncih tedna, a službene in druge obveznosti niso vsem bile naklonjene novemu hobiju, sem ter tja nam je ponagajalo še vreme, a peščica je natrenirala dovolj, da sta vodja izobraževanja Žan Stariha in predsednik jamarskega kluba Leopold Bregar prižgala zeleno luč, da se udeležijo
Udeleženci: Irena Hren, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren, Saša Senica, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

!!!Raziskovanje z Angleži (04.08.2019)
Že pred nekaj meseci so nas kontaktirali jamarji iz Jamarskega društva Gloucester (Gloucester Speleological Society), s katerimi smo skupaj pred leti raziskovali jamo (PT4-450m) v Črni gori. Letos imajo namen preživeti dopust v Sloveniji. Predlagali so nam, da pridejo na začetku dopustovanja k nam na obisk in da skupaj obiščemo eno izmed jam v okolici Krke. Iz skupine petih jamarjev so se v nedeljo dopoldan pripeljali v Gradiček le trije. Po poznem zajtrku pri Darinki doma, smo se dogovorili in odpeljali naproti neraziskani jami pri vasi Tisovec, ki jo je članu Leopoldu pokazal domačin. Ko smo prispeli na lokacijo smo se preoblekli in že tam videli, da imajo angleži nekoliko različno opremo, a seveda varno za jamarjenje. Ura je bila že okoli poldne, ko smo natovorjeni z opremo pričeli s pisanjem dostopa do jame. Pot do jame je bila ravno dovolj dolga, da sta nam Paul in Joseph opisala dolgo pot iz Anglije proti Sloveniji. Jp, prometne konice, zastoji in še kratek postanek dveh prijateljev, ki sta z zamudo prihajala v Slovenijo je bil kar slikovit odpis ne ravno lepega začetka dopusta. Ampak vse je bil
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Jamarjenje po dolenjskih jamah (07.07.2019)
Na dolenjskih koncih je bil minuli vikend zopet medklubsko obarvan. Člani JK Brežice in JK železničar so se že v petek utaborili ob Jamarskem domu pri Francetovi jami.V soboto zjutraj je sledil ogled jame Žiglovice v kateri so nadaljevanje jame nedavno raziskovali tudi nekateri naši člani.Po ogledu prostorne jame so nadaljevali še z meritvami, risanjem ter izvlekom kovinskih delov zaščitne ograje ki je nekoč bila pred vhodom jame.Pot so skupaj nadaljevali proti Spodnji Bilpi kjer niso izpustili ogleda hladnih jam ter osvežitve v Kolpi. Zaključek dneva so preživeli v varnem zavetju kampa pri Damlju kjer se jim je pridružil še član iz JK Novo Mesto. Po krajši noči in jutranji osvežitvi v reki so nadaljevali po planu in raziskovanjem jame Vugelnice. Jama ima dokumentirano le vhodno dvorano, nadaljevanje ki ga je opisal član BJK Črnomelj Jože Gešelj pa je čakalo na ta vikend. Tudi Jože se je pridružil ravno tako je prisoten Leopold dobil ob bok še sočlana Janeza. Po krajšem dostopu so vsi skupaj šli v jamo. Vhodna dvorana se prevesi v lepo zasigano brezno globoko okoli 30m, ki se spusti v v
Udeleženci: Janez Jerman, Leopold Bregar

Apolonova jama (23.06.2019)
To nedeljo smo v želji, da bi še bolj približali jamarstvo našim članom jamarske šole, le-te povabili na ogled Apolonove jame v Kočevskem Rogu. Klub slabim vremenskim napovedim se nas je opogumilo osem. Seveda niso vsi vedeli kam jih peljemo in je bilo še toliko bolj zanimivo, ko smo jim omenili da gremo v eno zelo zelo blatno jamo :) Vreme je dokaj dolgo zdržalo, no ravno do takrat ko nas je že večina bila v jami nato pa je začelo deževati. Pod 12m globoko vhodno vertikalo je sledil krajši opis jame in zgodovine raziskav. Vsi ki so bili v jami prvič so kmalu spoznali da so v eni najlepših jam na Kočevskem Rogu. Jama ni blatna ampak je bogata z najrazličnejšimi kapniki, zavesami, ponvicami, stebri in drugim jamskim okrasjem. Nedvomno je vredna obiska a obenem poudarjamo, da naj si jamo ogledajo le tisti ki vedo kako se po lepi jami hodi in kako se varuje kraško podzemlje.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Irena Hren, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren, Saša Senica, Žan Jakob Stariha

!!!Brezno pri Korinju-OČIŠČENO (25.05.2019)
Sončen in topel nekdanji dan mladosti je bil kot naročen za tradicionalno čistilno akcijo. Letos smo očistili Brezno pri Korinju katerega smo izbrali saj se nahaja ob gozdni poti ne daleč stran od zelo onesnažene Široke jame. K sreči v jami ni veliko odpadkov je iz brezna sporočil predsednik kluba Leopold, ki se je kot prvi odpravil v izvidnico. Vsekakor velja, da je vsak odpadek, odvržen v naravi, odpadek preveč! Kraška brezna in jame niso »kante« za smeti! Akciji so se pridružili trije novinci Irena, Saša in Jože, ki se letos tudi pripravljajo na izpit za jamarja - pripravnika. Zanje je bil to pravzaprav prvi čisto pravi spust v temo, saj so do sedaj vaje večinoma potekale na steni nad Jamo Poltarico. Nekaj vznemirjenja je vsekakor bilo, a pod budnim očesom Janija in Leopolda, ki sta pomagala z navodili, če bi se kje zataknilo, se je spust kaj hitro prelevil v eno najboljših izkušenj do zdaj. V le nekaj deset metrov globokem breznu so nas poleg razbitega televizorja, žaluzij, plastike, pločevink od piva, pričakale tudi lepe stvari: nekaj kapnikov, majhna zavesa, cevčice. Po obveznem fo
Udeleženci: Anton Kutnar, Blaž Zajc, Irena Hren, Jože Fir, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Saša Senica

!!!Taborjenje v Beli krajini (01.05.2019)
Leto je naokoli in zopet je prišel mesec maj in z njim že tradicionalno klubsko taborjenje, tudi tokrat v Beli krajini. V torek dopoldan smo izvedli nabavo in nato se Maja, Jani, Robi in Leopold v poznem popoldnevu dobimo v gozdovih Gorjancev. Plan je bil da postavimo taborni prostor in raziščemo najbolj oddaljeno brezno. Ker pa nam je dež prekrižal načrte je raziskovanje brezna padlo v vodo. Ravno tako ni nobenemu dišalo postavljanje šotorov v dežju, zato smo izjemoma izkoristili možnost nastanitve v gasilskem domu PGD Rožič vrh. Noč je bila še mlada in ogled črne človeške ribice pri izviru v Jelševniku je bila prava izbira. Preko IR kamere smo tako preko ekrana opazovali živahno dogajanje v vodi. Da bi kar najbolj izkoristili naslednje dneve je bila budilka ves čas nastavljena na 6:00. Vsi udeleženi so se držali ure in zjutraj najprej planili na hrano ter se nato pospešeno odpravili raziskovanju novim jamam naproti. Prišla je še Tanja saj je hotela z nami praznovati praznik dela in se pridružila Leopoldu in Maji. Ekipa je po daljšem dostopu navkreber raziskala zato malo krajše brezno br
Udeleženci: Jože Fir, Janez Jerman, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Stena nad Jamo Poltarico (28.04.2019)
Danes smo se kljub slabi vremenski napovedi zopet dobili v steni, res da v manjšem številu kot prejšnič. Potrenirali smo spuščanje in plezanje po vrvi kar gre tečajnikom že kar dobro od rok. Maja se je tokrat preizkusila v opremljanju, kar ji ni delalo težav. Na treningu tudi tokrat ni manjkalo dobre volje in smeha.
Udeleženci: Jože Fir, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren, Žan Jakob Stariha

Korinjska jama (22.04.2019)
Vaščani Velikega in Malega Korinja so nas obvestili o nedavnem onesnaženju Korinjske po domače Široke jame.Na pobočju pri vhodu so opazili ostanke kože in kosti domače živali. Na Dan Zemlje 22.aprila smo se člani JKK spustili v jamo in preverili kaj vse se odlaga v kraško podzemlje.Zavedali smo se da obisk jame tokrat ne bo prijeten ne za oči kot tudi ne za želodec.Prvi in tudi edini se je v jamo spustil Frenk in že po dvajsetih metrih spusta zaznal neprijeten vonj, ki se je stopnjeval vse do dna, ko je postal smrad neznosen. Na dnu 45m globoke jame so ležale živalske kosti in dokaj svež kadaver. V jami je še veliko starejših odpadkov ki pa jih prekriva listje in vrsto odpadkov zato ni možno določiti. Kljub temu, da je sistem odvoza odpadkov po občinah urejen in tudi zavest ljudi naj bi se v vseh teh letih spremenila se še vedno brez vesti onesnažuje jame. Le nekaj kilometrov naprej se nahaja vodno zajetje Globočec in zavedati se moramo, da tako početje vodi v onesnaženje pomembnega vodnega vira.
Udeleženci: Blaž Zajc, Frenk Jenkole, Leopold Bregar

Planinska jama (07.04.2019)
Člani kluba smo se udeležili dneva odprtih vrat Planinske jame, kjer so vsem obiskovalcem člani Jamarskega društva Planina predstavili njihovo delovanje. Ob 13 uri se je odvilo tudi predavanje o življenju človeške ribice in okolju v katerem prebiva, katerega je vodil mag. Gregor Aljančič. Zgodba o človeški ribici je bila predstavljena v dvorani Ravbarjevega stolpa, ki se nahaja v bližini prireditvenega prostora. Planinska jama je ena večjih jam Slovenije, ki je znana po sotočju dveh podzemnih rek. Dolga je preko 6 km in se cepi v dva vodna rokava: po Pivškem rokavu (imenovanem po reki Pivki) priteka voda iz Postojnske jame, po drugem prihaja pa voda iz Cerkniškega polja skozi Rakovo dolino (Rakov Škocjan) in se zato imenuje Rakov rokav.
Udeleženci: Anton Kutnar, Darinka Podržaj, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Žan Jakob Stariha

Čaganka (27.03.2019)
Medklubska skupina "Bejbe bi šle plezat" živi. Tokrat smo z Ano in Damijanom iz JK Novo mesto izkoristili dan za testiranje nove jamarske opreme in kondicioniranje. Postavila sem osebni globinski rekord 140 m, kar z novo opremo ni bilo najbolj enostavno. Damijan je poskrbel, da sem temeljito obnovila in utrdila praktično znanje.
Udeleženci:

Jurčičev pohod (02.03.2019)
Tradicionalnega 26.Pohoda po Jurčičevi poti smo se člani kluba udeležili pri Krški jami. Namen je bil predstavitev kluba, vrvne tehnike in povabilo zainteresiranih pohodnikov na Jamarsko šolo, ki jo organiziramo v mesecu marcu. Ob deveti uri zjutraj so bili prvi pohodniki že pri jami in zato smo pohiteli z opremljanjem stene, postavitvijo mize z letaki in opremo. Jani, Robi in Maja so predstavljali jamarsko tehniko plezanja, ostali Frenk, Blaž in Leopold pa so klepetali z mimoidočimi pohodniki. Aleš je pomagal pri vodenju in tako dopolnil predstavitev z razlago v jami. V steni so se preizkusili trije najbolj korajžni pohodniki ostali so z zanimanjem brali zgibanko ali pa se preizkusili v izdelavi vozlov. Bilo je zabavno :)
Udeleženci: Aleš Globokar, Blaž Zajc, Frenk Jenkole, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Maja Lokar, Robi Maren

Gorjanci (03.02.2019)
Delovne akcije v smislu medklubskega sodelovanja so pomembne z vidika medsebojne pomoči pridobivanja novih izkušenj in seveda utrjevanja prijateljstva.V Jamarskem klubu Krka se nanje radi odzovemo sploh pa je v prvi v vrsti največji podpornik za take akcije naš predsednik.Člani JKB brežice so ga povabili na kopaško akcijo brezna v katerem so tudi tokrat pustili vsak po nekaj kapelj znoja. V breznu so za začetek na vhodu odstranili nekaj skal da bo obisk lažji nato pa postavili trinožec in iz brezna z vedri izvlekli skale in zemljo.Delaven dan so tako zaključili ob peki klobas nato pa še s pranjem precej umazane opreme.
Udeleženci: Leopold Bregar

Brezno 4 pri Fridrihštajnu (04.01.2019)
Z zadnjo akcijo v letu 2018 smo se od starega leta poslovili v velikem slogu- 100 metrov globokim breznom:) Z novim letom pa smo pričakovali da bomo dobili kakšno pošiljko snega in bomo malo počivali. Ampak ne, zima je ostala mila in to smo s pridom izkoristili ter se odpeljali v kočevske konce. Najprej do Mestnega vrha in nato peš proti Fridrihštajnu kjer nas je čakalo še neraziskano brezno. Tone je kot običajno poskrbel za ogenj saj je bilo hladno ( -6°C), Jani pa se je lotil opremljanja. Brezno ima dva manjša vhoda in k sreči je eden dopuščal obisk. Skupaj z Leopoldom sta se spustila 35m globoko. Brezno je prostorno in zasigano. Na dnu je krajša stopnja ter ozko nadaljevanje s prepihom. Ker ni bilo možno nadaljevati z raziskavami sta se lotila merjenja in risanja. Po povratku iz brezna so se malo pogreli, pregledali bližnji teren in si privoščili zasluženo malico.