NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Klub (17.12.2015)
Omejenega dne smo izkoristili za ucenje vozlou ter prijetno druzbo
Udeleženci: Janez Hočevar, Jani Perovšek, Lojze Oberstar, Primož Pahar, Urban Slana

Ručetna vas (10.12.2015)
Izmerili smo novo jamo v bližini Ručetne vasi pri Semiču. Sicer precej blatna jama premore tudi nekaj lepega kapniškega okrasja in kalcitnih tvorb. Akcijo smo zaključili pozno v večernih urah ob ognju in peki klobas :)
Udeleženci: Janez Jerman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Peklova jama (29.11.2015)
Po dolgem času smo si na mesto običajnega delovnega obiska jam kjer je vključeno merjenje, risanje, širjenje odločili za obisk jame brez naštetih nalog. Da pa sploh gremo v jamo pa je najbolj sigurna akcija, če se dogovorimo največ eden dan, še bolje pa nekaj ur pred akcijo :) Dostop nam po dobrepoljski dolini ni delal težav ravno tako je jama blizu ceste za Tisovec, kjer imajo sedaj kar veliko snega. Jamo je Primož na hitro opremil nato pa smo si jo z občudovanjem ogledali ter jo tudi poslikali za spomin. Obujali smo spomine na odkritje nadaljevanja jame, ki je takratno dolžino jame podaljšalo za 150m.Sledil je še ogled dveh bližnjih vhodov z zgrešeno lokacijo in pa fotografiranje medvedjih stopal v snegu.
Udeleženci: Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Kamnolom Vrčice (18.11.2015)
Tokrat je bil že tako kratek popoldan izkoriščen za jamarstvo in to v Beli krajini. Po službenih obveznostih smo se odpravili v kamnolom Vrčice in se povzpeli precej visoko kjer se nahaja vhod v novo odprto jamo. Jama z eno dvorano je sicer delno zasigana a v večini zaradi miniranja predelana s podornimi bloki in peskom. Nadaljevanja so zasuta in odkopavanje ne bi bilo varno.Po dokumentiranju se je Janez z vrha spustil še do občasnega izvira, ki se odpira v steni kamnoloma. Gre le za razpoko iz katere v času deževja solidno teče voda.
Udeleženci: Janez Jerman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Tisovec (15.11.2015)
Nedelja je bila po jutranji ogledni akciji novih jamskih vhodov namenjena dokumentiranju jam. Ob družbi prijaznega lovskega psa, ki se nam je sredi gozda pridružil smo dokumentirali dve brezni. Notranjost žal brez nadaljevanj ter posebnosti le eno je pač izstopalo z večjim naravnim mostom na vhodu. Globinskih rekordov zopet nismo podirali smo pa se imeli jesensko lepo in sproščeno. Zaključek je bil običajen, namreč pranje klubske opreme pri izviru Poltarice.
Udeleženci: Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

Mali Korinj (14.11.2015)
Današnja jamarska akcija se je pričela ob osmi uri s kavo na Domačiji Hočevar. Nato pa smo odšli do najdenega brezna pod Malim Korinjem, katerega je bilo potrebno izmeriti.Tone je kot kurjač ostal zunaj ostali pa smo se spustili v stopnjasto brezno. Risanja brezna se je lotila Tanja in naredila uslugo vsem prisotnim :) Namerili smo nekaj čez petdeset metrov globine in okoli osemdeset metrov dolžine. Dnevno svetlobo smo ugledali nekaj čez dvanajsto in si za nagrado privoščili kosilce na žaru.
Udeleženci: Anton Kutnar, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

Pohod na Dleskovško planoto (31.10.2015)
Odzvala sva se povabilu na pohod proti spominski plošči Rajka Bračiča na Dleskovški planoti. Vreme je bilo odlično, udeležba pa tudi nad pričakovanji saj nas je bilo preko trideset udeležencev. Izkušenega jamarja in dobrega prijatelja se radi spominjamo saj je s svojo zavzetostjo veliko pripomogel da smo skupaj raziskovali jame in obenem tudi tesno sodelovali z velenjskim klubom.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Cavsovo brezno (18.10.2015)
Obiskali smo Cavsovo brezno na Tisovcu. Jamo smo hitro našli ravno tako tudi skoraj izgubljene avtomobilske ključe :) Že takoj ob obisku je Urbana pri opremljanju jame presenetila sova, ki je priletela iz dvorane na dnu brezna. Videli smo jo tudi ostali zunaj,res je bila velika in za nas bolj lepa kot za obiskovalca pod nami. Nadaljevali smo z obiskom jame, ki je globoka nekaj čez štirideset metrov in tudi solidno zasigana. Naredili smo nekaj lepih spominskih fotografij. Za zaključek smo se ustavili v vasi Tisovec po domače pri Nosetovih, kjer smo poklepetali o nedavnih doživetjih ter si narezali jamarsko malico.
Udeleženci: Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj, Urban Slana

Tolčane (20.09.2015)
Minuli petek smo bili obveščeni o udoru v Tolčanah pri Zagradcu.Udor se je odprl na domačiji po domače pri Furmanovih nekako sredi dvorišča med gospodarskim poslopjem in hišo. V nedeljo sva udor bila primorana obiskati dva neaktivna veterana saj se večina članov potepa po pomembnejših jamah.Pričakal naju je topel sprejem domačih in seveda sosedov, ki so si naju z zanimanjem ogledovali. Novo nastali udor je nastal ob jašku v katerega je speljana meteorna voda. Globina je za nas jamarje skromna le okoli sedem metrov in notranjost ne presega premera petih metrov. Pregledala sva tudi ostale špranje pod nasipnim stožcem, premetala nekaj ilovice ter vse videno razlagala gledalcem na površju. Zadovoljni nad razpletom so nama za obisk celo ponujali finančna sredstva, ki sva jih seveda odklonila. Nisva pa mogla odkloniti dveh kilogramov domačega medu ter postrežbe. Hvala!
Udeleženci: Aleš Globokar, Leopold Bregar

Jama Stropnica (05.09.2015)
V soboto, 5. 9.2015 se je v zgodnjih jutranjih urah zbrala množica nadobudnih jamarjev in inštruktorjev v dobro znani gostilni v Bistrici v Beli Krajini. Nekateri so bili bolj, drugi malo manj nervozni, saj je ta dan potekal drugi rok izpitov pri JZS. Po uvodnem nagovoru, razdelitvi nalog in preverjanju prisotnosti 17 prijavljenih izpitnikov, se je delo lahko začelo. Inštruktorji so hiteli pripravljat poligone, izpitniki pa so tiho izpolnjevali pisni del izpitov. Izpiti so potekali za naziv jamarskih pripravnik, jamar+USJD, USJD in inštruktor. Po pisnem delu so imeli preverjanje znanja prve pomoči, varstva jam in snemanje poškodovanca. Okoli 13.00 ure so se "preselili" na poligon h jami Stropnica, kjer so pokazali še praktično znanje (pregled opreme, plezanje poligona, opremljanje stene, plezanje po "lojtricah", ...). Po zaključku je sledila dobra malica izpod rok novomeških jamarjev in pozno zvečer podelitev diplom.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

!!!Logatec (29.08.2015)
JZS je v sodelovanju z DZRJ Ljubljana organizirala Vseslovensko srečanje jamarjev v Logatcu. Prvi dan je bil namenjen spoznavanju in zanimivim predstavitvam, ki so se zavlekle pozno v noč. Čeprav je bilo prvi dan udeležencev malo, ni manjkalo tem za debatiranje. Drugi dan smo se razdelili v skupine in si po zajtrku odšli ogledat Logarčka, Gašpinovo jamo in Mačkovco. Naša skupina se je odločila za ogled Logarčka. Že kmalu po vhodnem kratkem breznu se jama prevesi v horizontalo. Vmes je še eno krajše brezence, ki ga najbolj izkušeni jamarji preplezajo kar brez uporabe pasu. V jami smo si ogledali samo en del, ker nas je malo tudi čas lovil. Kar smo videli je bilo toliko lepše. Zlasti veliko je bilo možnosti preizkušanja zdravilnega blata, poplezavanja po skalnih blokih in izogibanje vodni kopeli. Tudi čez nekaj ožjih prehodov je bilo potrebno iti, kar za pravega jamarja ni noben problem. Biološko je jama zanimivia, saj smo opazili več človeških ribic, množico jamskih mokric, pa tudi sige ni manjkalo. Po ogledu jame je v Centru vojnih veteranov (kjer se je odvijalo srečanje) zopet sledilo nekaj
Udeleženci: Tanja Podržaj, Urban Slana

!!!Jelen brdo (26.06.2015)
Tridnevna raziskovalna akcija je potekala v breznu Jelen brdo na istoimenskem 1169m visokem vrhu sredi prostranih gozdov Goteniške gore. Namen akcije v skoraj 200m globokem breznu je bilo najti možno povezavo med vzporednima breznoma in prodreti globlje v masiv. Na praznični dan smo po postavitvi šotorov takoj zjutraj odšli v jamo, ki jo je po navodilih Toneta opremil Urban. Ostali smo bili pomočniki za transport opreme, obenem pa smo fotografirali zanimive dele v jami. Jama nas je presenečala z velikimi dvoranami, zanimivimi stopnjami in tudi ožinami. Prvi dan smo tako opremili le do globine 150m kjer se jama razdeli v dve vzporedni brezni. Naslednji dan smo nadaljevali z opremljanjem vzporednih brezn in z zvokom preverili možnost povezave na dnu. Izkazalo seje da sta brezna povezana. V meandru kjer se jama nadaljuje je bilo veliko vode in delo ni bilo mogoče saj je teklo po nas. Odločili smo se daj jamo razopremimo in izberemo bolj suh termin. Zadovoljni in seveda nekateri tudi premočeni smo jamo zapustili in se zunaj z veseljem nastavljali soncu ter sušili premočeno opremo. Dan smo preživeli ob o
Udeleženci: Anton Oberstar, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

Rudnik Sitarjevec (31.05.2015)
Malo za spremembo smo se tokrat iz jamarjev preobrazili v "rudarje" oziroma še bolje, v zbiratelje mineralov. Naš namen je bil, da si ogledamo rove opuščenega rudnika in da iz svetlikajočih se sten izkopljemo kakšen lep košček rude.Bilo je kaj videti. Najlepše se je svetila svinčena ruda pa tudi ostali ujeti kristali, ki smo jih občudovali ter jih skoraj pulili iz rok najditelja. Bilo je zanimivo in poučno saj nam je Davorin Preisinger znal veliko povedati in tudi pokazati lokacije nahajališč kjer se nahajajo najlepši primerki mineralov.
Udeleženci: Anton Kutnar, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Primož Bregar

Bela Krajina (01.05.2015)
Tokrat smo namesto vsakoletnega prvomajskega taborjenja zaradi vremena izvedli le en dan jamarjenja po Beli Krajini. Dobili smo se na Vrčicah in se razdeljeni v dve ekipi (ekipa Svizci in Umazani krtki) podali na dve različni lokaciji; prvi v okolico Semiča in drugi nad Otovec. Namreč, člana kluba sta imela že pred tem kar nekaj časa jame pripravljene in ker ni bilo prej prilike, smo tokrat poprijeli za delo. V času kosila smo se dobili vsi skupaj v idiličnem zavetju gozda, si spekli odlične klobasice ter se zopet podali po jamah. Pozno popoldne smo zaključili z akcijo. Izkupiček: osem zadovoljnih jamarjev z umazano opremo, šest (nam znano) novih jam in še ena klubska novička v tem letu.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Janez Hočevar, Janez Jerman, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Fink, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Lavričeva jama in Krška jam (22.03.2015)
Svetovni dan voda smo jamarji JK Krka namenili eni izmed pomembnejših dejavnosti - čiščenju onesnaženih jam. Četudi je zgodaj zjutraj kazalo, da nam jo bo zagodlo vreme, se je nebo na srečo razjasnilo in akcija je stekla. Pri klubu smo se razdelili na dve ekipi. Prva je odšla h Krški jami, kjer vsako leto pomagamo čistiti pobočje nad vhodom v jamo. Druga ekipa si je za cilj letošnje čistilne akcije zadala onesnaženo lavričevo jamo (kat. št.: 794), ki se nahaja na Gradišču. Gre za precej enostavno, 12 metrov globoko jamo, ki je bila prvim raziskovalcem znana že leta 1950, prvi načrt jame je iz leta 1993. V jami so še vedno, čeprav sedaj že slabo, ohranjene lesene lestve. Vsebina smeti je bila starejšega izvora; največ je bilo konzerv, steklenic, plastične embalaže. Uspeli smo napolniti kar nekaj vreč za smeti in jamo popolnoma očistiti. Po končani akciji smo se vsi skupaj dobili v Gradičku. Namreč, vodič Pinki nam je pripravil zares dober golaž, manjkala ni niti pijača.
Udeleženci: Aleš Globokar, Anton Kutnar, Leopold Bregar, Mitja Kozinc, Nataša Lukman, Primož Pahar, Tanja Podržaj, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

!!!Festivalna dvorana (04.03.2015)
Vsako leto se v počastitev 1. marca, dneva Civilne zaščite, na svečanih podelitvah priznanj in plaket spomnijo vseh, ki so zaslužni za prostovoljno, nesebično, dolgoletno in zlasti požrtvovalno delo na področju zaščite in reševanja. Tokratno slovestno prireditev je Štab CZ za ljubljansko regijo skupaj z Mestno občino Ljubljano gostil v Festivalni dvorani, kamor smo bili povabljeni tudi jamarji JK Krka. Na predlog Štaba občine Ivančna Gorica smo bili med dobitniki bronastega priznanja, kot priznanje za požrtvovalno in uspešno opravljanje nalog zaščite, reševanja in zlasti pomoči. Za prejetje zelo pomembnega priznanja za naše dosedanje delo, se jim prav lepo zahvaljujemo. Poleg nas je priznanja in plakete CZ prejelo še 159 posameznikov, prostovoljnih društev in preostalih organizacij, med drugim tudi dva pripadnika Jamarske reševalne službe pri JZS. Uvodni govor sta imela Zoran Jankovič, župan MOL in Branko Dervodel, namestnik generalnega direktorja URSZR. Po svečani podelitvi je sledilo prijetno druženje. Foto: Leopold Bregar, JK Krka in dr. Maks Merela, JRS
Udeleženci: Dejan Žugelj, Jože Kozinc, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

"Čukovina" (28.02.2015)
Tokratno izobraževanje je bilo namenjeno obnovitvi znanja iz prve pomoči. Krajši tečaj je zajemal vse osnove pri zaustavitvi krvavitve, imobilizacijo ob različnih zlomih, postopek ob uhajanju nevarnih plinov, podhladitvi, skratka vse, kar mora jamar znati na izpitu in nam lahko pride prav tudi drugače v življenju. Ponovili smo tudi postopek oživljanja, ki udeležencem tečaja ni predstavljal nobenih težav. Čeprav je šlo zgolj za osvežitev znanja, je dobrodošlo, da se podobni obnovitveni tečaji izvajajo enkrat letno. Tečaj je vodil naš jamar, jamarski reševalcev in zdravstveni delavec v ZD Trebnje, Frenk Jenkole, pomagal pa mu je Aleš Globokar.
Udeleženci: Aleš Globokar, Frenk Jenkole, Janez Hočevar, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tea Oberstar, Tanja Podržaj, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

!!!Dihalnik ob rimski cesti-merit (08.02.2015)
Že nekaj let se namreč ubadamo z njo, mislimo seveda na jamo iz katere predvsem v zimi iz nje uhaja neobičajno topel zrak. Večkrat smo jamo hodili samo z zanimanjem opazovati in pred njo razmišljati o vsem mogočim.Marsikdo nam je zato v posmeh tudi že rekel "da ne boste tople vode odkrili", kar nam je dejansko zastavilo še eno uprašanje več. No, kljub vsemu je sedaj za nami že lepo število kopaških akcij in še bodo saj smo uspeli pridobiti strokovne in kar je še pomembneje vzpodbudne podatke o jami. Da izvemo kaj več se je našemu povabilu odzval Mitja Prelovšek, ki je z merilni instrumenti izmeril koncentracijo CO2 v jamskem zraku. Poleg ostalih pomembnih podatkov, ki jih je zapisal v poročilu je za nas najpomembnejši slednji odstavek...obstajajo pa tudi svetle izjeme. S strani JK Krka sem bil povabljen na ogled dihalnika v Mačkovcu pri Dvoru ob Krki. Ob zunanji temperaturi med -5 in -10 °C je bil pogled na vhod dimenzij 1×1 m impresiven, saj se je skozi njega valila gosta megla. To pomeni, da imamo pred seboj zgornji vhod. Spodnji ne more biti dosti nižje, saj leži dobrih 50 m nižje že Krka
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar

Dihalnik ob rimski cesti (25.01.2015)
Po dolgem času, lahko bi rekli že kar po nekaj letih, smo se zopet odločili, da nadaljujemo delo v dihalniku, ki se nahaja v neposredni bližini Dvora in nekdanje rimske ceste. Na tokratni akciji se nas je zbralo nekoliko več, saj je bilo tudi kopanje v jami bolj zahtevno. Delo je potekalo tako, da smo na dnu polnili zidarska vedra z ilovico in kamni, ter si vedro s pomočjo vrvi, ki so jo zunaj vlekli, vedro podajali jamarji po jami. Material smo zunaj odlagali na prikolico, nato pa material zapeljali v bližnji gozd na primerno mesto. V jami je tako bilo od 5-7 jamarjev, zunaj pa preostali, ki so skrbeli, da je delo potekalo gladko in da nam ni bilo dolgočasno. V jami in zunaj nje smo se trudili od 9.00 do 14.00 ure. Rezultat: jamo smo uspeli podaljšati za cca. 5 metrov, saj smo iz nje izvlekli 61 veder materiala.
Udeleženci: Aleš Globokar, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Nataša Lukman, Primož Pahar, Robert Godec, Tea Oberstar, Tanja Podržaj, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

Nova jama na Tisovcu (06.01.2015)
Na tokratni akciji sva se odpravila na Tisovec kjer se nahaja manjša vas z istim imenom. V bližini vasi je že nekaj registriranih jam, nekatere med njimi so globlje, nasploh pa so na tem terenu jame lepo zasigane. Vhod jame, ki sva jo imela namen obiskati mi je že lani pokazal domačin, ki ga podzemlje zanima že od malih nog. Odpravila sva se proti vhodu, ki sva ga kljub zasneženi pokrajini uspela hitro najti.Dan se je že nagibal proti večeru in časa nisva imela na pretek. Spustila sva v zelo lepo zasigano jamo in pod vhodno vertikalo naletela na kup živalskih kosti med katerimi je nedavno obležal tudi kužek mešanček. Ogled sva nadaljevala še v manjšo zasigano dvoranico kjer se jama zaključi brez nadaljavanj.Jamo sva izmerila ter nadaljevala z ogledom sosednje, ki je le nekaj metrov stran. Navezana na isto drevo sva si ogledala še ta kraški objekt in ugotovila, da se nadaljevanje zaključi pri komaj 11m globine.Jame, ki je brez posebnosti nisva izmerila, odpravila sva se proti domu. L.B.