NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Medvedjak (24.12.2013)
Medvedjak je med jamarji znana kot večja predsem pa kot lepša jama. V dogovoru s primorci(Albert Ličan in Mojca Cotič) ter skupaj z gorenjcem(Bojanom Jerebom)smo jamo obiskali in se nagledali njenih lepot. Po spustu v vhodno brezno je sledil ogled starejšega suhega dela jame, ki je zelo lepo okrašen s kapniki vseh vrst. Tudi v ostalih delih jame katere smo si jih ogledali ravno tako ni manjkalo lepot in tudi ne blata.Sledila je kratka fotografska akcija z malico in nato odhod iz lepe jame.Zunaj smo ob pivu obudili spomine in se poslovili v upanju, da se še vidimo. Facebook album
Udeleženci: Leopold Bregar, Tomaž Hrovat

Vodene jame (08.12.2013)
Tokrat nas je pot v pisani družbi vodila k ogledu zanimivih Vodenih jam pri Višnjah. Skupaj s članicama iz Koroško-Šaleškega JK Speleos - Siga Velenje, Adrijano in Patricijo ter Davorinom Preisingerjem iz DZRJ Kranj je bil naš glavni namen ogled stare talilne peči v eni od omenjenih jam. Ogledali smo si notranjost jam, pobrali primerne vzorce žlindre, izbrali nekaj primernih kosov kalcificiranih plasti na tleh našli nekaj fragmentov keramike ter napravili nekaj fotografij iz jam.Imeli smo se super in se v družbi starejših zopet nekaj novega naučili.
Udeleženci: Anton Kutnar, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Brezno na Krki (17.11.2013)
Tokrat smo raziskali brezno, ki se nahaja na domačem terenu in nedaleč od kluba. Nekaj let smo se vedoč vozili mimo vrtne lope pod katero je vhod v brezno. Leopold se je zato z lastnikom parcele dogovoril za ponoven ogled saj so brezno jamarji v preteklosti že obiskali. To je bilo okoli deset let nazaj a žal nobeden brezna ni dokumentiral. Skozi ličen vhod se brezno spusti šestnajst metrov globoko kjer je kup materiala od izkopa,ki zapira nadaljevanje jame. Na stenah je nekaj večjih kapnikov ter manjša zasigana dvoranica. Napravili smo nekaj fotografij obenem pa našli še gospodarjevo obuvalo, ki ga je ob predaji z veseljem sprejel.Velikokrat se zgodi, da jame ostanejo neizrisane čeprav so že raziskane. Za to smo poskrbeli mi,bolje pozno kot nikoli :)
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Tomaž Hrovat

Bela krajina (02.11.2013)
Več časa je moralo pretečti,da smo se odzvali Janezovemu povabilu,da pridemo v njegove konce.Slabi napovedi navkljub smo se na praznični večer le dogovorili,da pridemo.Tam hitro izmerimo dve plitkejši brezni,tretje smo bili primorani izpustiti saj nas je nestanovitno vreme pregnalo v avto.Akcija je bila zato na tem koncu zaključena.Tanja se je poslovila,moški del ekipe pa smo pri Janezu pojedli zasluženo kosilo.Ker pa smo bili šele na polovici dneva se dogovorimo za ogled jame, ki jo je pred kratkim odkril Janez. Majhen vhod v jamo se nahaja na njegovi parceli na robu večjega pašnika.Janezov brat Gregor, ki se nam je pridružil je pričel z odkopavanjem nadaljevanja pod vhodom ostali trije pa smo odšli jamo podrobno pregledati.Precej razvejane vodoravne jame smo se zatem lotili tudi meriti.Kar veliko dela nas je čakalo in po treh urah smo prišli do odkopanega nadaljevanja kjer se jama nadaljuje z vodoravnim a ozkim rovom. Bila je že skoraj tema, ko smo kot polhi lezli iz ozke luknje. Konji so nas precej začudeno gledali saj kaj takega ne vidiš vsak dan. Sledilo je slovo in povratek v Suho krajino :)
Udeleženci: Janez Jerman, Leopold Bregar, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj

Krvava Peč (20.10.2013)
Zgodnja nedeljska ura in ponovno odhod proti Krvavavi Peči, kjer se dobimo pri Sreču na kavi in čaju. Nato se v številčni ekipi odpravimo do novega brezna katerega vhod smo odprli na prejšnji akciji.S širjenjem vhoda smo imeli že prejšnji vikend tri ure dela nato pa smo si brezno v grobem še ogledali,zato je za merjenje žal zmanjkalo časa. Tokrat ponoven spust v vhodno vertikalo, ki se takoj razširi na solidno prostornino. Po štiridesetih metrih spusta je podorna polica z naravnim mostom, globlje pa še tri stopnje do dna. Tudi nekaj sige je bilo opaziti v jami, največ v zadnji stopnji. Nadaljevanja nismo uspeli najti smo bili pa s prostornim breznom, ki je globoko osemdeset metrov vseeno zadovoljni. Današnji merilni ekipi se je pridružil še Miha M., ki je po duši jamar že dalj časa.Vrvna tehnika mu je zato znana ravno tako že brezna celo globlja od današnjega.Upamo da se nam pridruži še na kakšni jamarski akciji.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Anton Oberstar, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

!!!Kaščica (13.10.2013)
Po več letih smo se zopet odpravili v dobro poznano jamo Kaščica. Večina nas je približno vedela kje se nahaja, a točne lokacije ni vedel nihče. Zato smo se na začetku prepeljavali malo sem in tja, ter sorazmerno hitro našli pravo pot. Ker je bila akcija organizirana v imenu JKŽ (udeleženci še iz JKK in KŠJKSS Velenje), smo v jamo odšli šele ko je bil čas kosila. Na srečo sta Darko in Peter jamo hitro opremila, nato pa smo se v parih spustili v podzemlje. Uroš iz JKŽ-ja je s seboj pripeljal pravi mali vrtec, tako da smo se po jami gibali bolj previdno in počasi. V sigasto najlepšem delu jame smo se ustavili malce dlje časa, nato pa se počasi odpravili ven. Sledil je obvezen krst vseh tistih, ki do sedaj še niso presegli globine -80 metrov, nato pa smo se odpravili proti domu. Fotografije prispeval Uroš Ilič, Jamarski klub Železničar
Udeleženci: Darko Hribar, Hana Zajc, Janez Jerman, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Urban Slana

Kadunjška jama (06.10.2013)
V klubu se občasno odpravimo tudi v kakšno registrirano jamo,da se malce pretegnemo.Namen obiska je bil torej zgolj kot kondiciranje.Za v jamo je potrebna ustrezno dolga vrv zato smo predtem preventivno preverili še načrt jame na katerem je narisanih več možnih nadaljevanj.Zbrani se torej odpeljemo na Gradišče in jo mahnemo proti jami. Tone je za družbo seboj pripeljal še svojega psa "zlatega jamoiskalca", ki je bil zopet prvi pri vhodu :)Pes je moral počakati zunaj mi pa smo se spustili v jamo katero smo na novo opremili in pregledali notranjost.Možnih nadaljevanj je res več, mi smo se posvetili najobetavnejšemu.Na globini okoli 50m smo izvlekli nekaj skal katere je Primož uspešno navezal.Ozke razpoka je bila kljub temu še vedno preozka za obisk. Vztrajali smo in naposled se je le uspel stlačiti v blatno nadaljevanje in se spustiti 20m nižje. Na dnu je zelo ozko,kamen leti še okoli dva metra globlje.Z akcijo smo zato zaključili,sledilo je še merjenje ter plezanje iz jame. Na Gradišču smo spili čaj z g.Maksom ter se odpravili domov na kosilo.Po kosilu je sledilo še pranje zelo blatne opreme:)
Udeleženci: Anton Oberstar, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj

Nova jama nad Višnjami (05.10.2013)
Oblačen skorajda deževen dan je pravšnji za obisk jame. S Tomažem sva se zato popoldan na hitro dogovorila, da si ogledava novo jamo katere vhod smo našli lansko zimo. Prvi vtis iz vrha je da gre samo za vdor globok pet metrov in mu ravno zato nismo v dveh letih posvečali pozornosti. K sreči pa se na dnu jama nadaljuje v stran ter nato v lepo kapniško dvorano.Poskušala sva odkriti nadaljevanje med podorom saj sva imela občutek, da jama na tem mestu diha. Odmetala sva nekaj kamenja, da sva se prebila malce naprej ampak žal z obetavnejšim nadaljevanjem ni bilo nič. Lotila sva se še dokumentiranja in fotografiranja jame.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tomaž Hrovat

Kočevski rog (21.09.2013)
Tokrat nas je pot vodila v Kočevski rog, kjer smo po pridobljenih navodilih našega člana Janeza šli poiskati neraziskano brezno. Vhod smo dokaj hitro našli in se tudi hitro spustili vanj. Žal pa so noge prehitro začutile dno brezna, ki je globoko 20 metrov in se konča z neprehodno ožino le-ta pa vodi globlje v podzemlje. Nismo se odločili za širjenje ožine saj bi imeli z njo veliko dela. Raziskovanju je sledilo merjenje in risanje jame.Ker so bila naša pričakovanja globlja in večja, videli pa smo veliko manj je bilo zato preostali čas lepega dopoldneva potrebno izkoristititi še na bolj turističen način. Nadaljevanje dneva je bilo tako namenjeno ogledu Partizanske bolnišnice Zgornji Hrastnik in Baze 20. Tam smo v prijetnem soncu spekli mesne dobrote ter si v dvorani Lukovega doma ogledali še 15 min film-Kočevski rog skozi prostor in čas. Veliko novega in poučnega smo videli vsi,Žan pa je za nameček pri današnji jamarski akciji prvič preizkusil svojo novo osebno opremo. Zadovoljni se zato po dobro izkoriščenem dnevu veliko lažje vrnemo domov :)
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Jonina jama (10.09.2013)
Ker je bil torek najbolj suh in zato tudi najbolj primeren dan smo se odpravili na raziskovanje jame iz katere smo reševali psico Jono. Jama je po tednu dni od zadnjega obiska/reševanja na kritičnih mestih še vedno enako ozka.K sreči smo vsi atletskih postav in smo tako lahko po dveh stopnjah v krajša brezna stopili pred novo ožino za katero se je skrivala še ena dvoranica. Ožina se je po dveh urah razbijanja le vdala in šli smo naprej a žal ne daleč. Jama se zaključi z majhno dvoranico na globini 19 metrov kjer je neprehoden meander. V notranjosti smo opazili kar nekaj zaves in tudi lepih kapnikov. Primož in Alojz sta vse dele izmerila in meritve spravila na papir. Preostala dva pa napravila nekaj fotografij in vso opramo spravila ven iz jame. Od jame smo vzeli slovo ob 21h ter precej blatni odšli domov.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Primož Bregar, Tanja Podržaj

!!!Huda luknja (07.09.2013)
Marsikdo bi si mislil, da so jamarski izpiti enostavni. No, letošnji tečajniki vam lahko potrdijo, da to zagotovo niso. Že od spomladi je v našem klubu potekalo izobraževanje za pridobitev naziva jamarski pripravnik in po več mesecih, je to soboto končno prišel čas, da pokažejo širšemu jamarskemu občinstvu kaj znajo. Najprej jim je vodja Izobraževalne službe pri JZS razdelil teste, ki so jih morali pravilno rešiti. Nato je po pregledu osebne opreme sledil še praktični preizkus njihovega znanja; plezanje preko sidrišč, vozla in odmika navzgor, nato še navzdol. Niso se izognili niti plezanju po lojtrcah, izdelavi vozlov in preverjanju znanja o prvi pomoči. Na koncu jim je z malo truda in pridobljenim znanjem na tečaju, seveda uspelo. Po končanih izpitih in podeljenih diplomah, so si nekateri ogledali še jamo Huda luknja, drugi pa so se podali na ogled prve jamske ferate pri nas. Pozno zvečer smo se poslovili od jamarskih kolegov (ta konec tedna je v Hudi luknji potekalo tudi Srečanje slovenskih jamarjev)in se podali proti domu.
Udeleženci: Hana Zajc, Maja Čabraja, Peter Gliha, Primož Pahar, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

!!!Reševanje psičke Jone (03.09.2013)
Minulo nedeljo 1. septembra pa tudi oba sledeča dneva ne bomo pozabili. Namreč obveščeni smo bili, da je psička z imenom Jona (pasme nemška lovska terierka) ujeta v podzemlju.Sledila je poškodovani lisici v ozko luknjo iz katere pa ni več mogla brez človeške pomoči. Odzvali smo se in si skupaj z lastnikom ogledali stanje.V gozdu nad Šentvidom pri Stični je bil že delno odkopan vhod v ozko luknjo.Lastnik psa, ki je pri lovu obstrelil lisico je že čez dan začel z odkopavanjem ozkega vhoda.Z glavo navzdol je dobro načel prva dva metra rova. Reševanje in trdo delo, ki je vodilo k psici pa je po našem ogledu zaupal nam. Naslednji dan smo po službi skupaj začeli s širjenjem, odkopavanjem in razbijanjem kamna in se počasi prebijali naprej.Med delom smo poslušali dogajanje pod nami ter klicali Jono. Občasno je bilo slišati zamolklo grčanje, ki pa se je proti večeru sprevrglo v silovito lajanje in cviljenje. Držali smo pesti za Jono, ki se je v jami spopadala z ranjeno lisico.Kar dve uri je trajal srdit boj vse dokler nista obe potihnili.Nismo vedeli ali je šlo za utrujenost ali mogoče za kaj h
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Primož Bregar

Ogled jame v Zabrdju (22.08.2013)
Že pred kolektivnim dopustom sem se s sodelavko dogovarjal, da si ogledam jamo na njeni parceli. Zanimanje je zraslo,ko je sodelavka omenila, da so pred več desetletji v njej kopali in snemali celo film. Ker so vikendi prenatrpani, povrhu pa jih je v letu še malo sva se zato za obisk dogovorila med tednom. Po službi sva z Alojzom odšla proti vasi Zabrdje ter nato ob spremstvu sodelavke do jame. Skozi vodoraven vhod polnem smeti sva se prebila v notranjost. Opazovala sva suho dolomitno notranjost jame, ki je skoraj brez sige. Pri podrobnejšem ogledu pa sva na stenah opazila minaralne žile ter sledi ročnega kopanja.Po vsej verjetnosti gre za poizkusni rudniški rov saj je na zahodu vasi Irsovec z rudnikom kremena. Kaj več o jami nam bo o zgodovini znal povedati bližnji sosed, ki se tokratnem obisku jamarjev ni uspel pridružiti.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar

Dihalnik Šice (17.08.2013)
Po zaključku mostov in ferate ob velikem jezeru smo Urošu odnesli 3 jeklenke in suho obleko do 2. pritočnega sifona. Po uri in 40 minut je prišel z veselo novico - Šica šiba proti drugem kilometru :)
Več je napisal Uroš
Dare Hribar
Udeleženci: Darko Hribar, Peter Gliha, Tomaž Hrovat, Urban Slana

Obisk Solne jame (14.08.2013)
Deževen dan je na Krasu prava redkost in je bil tokrat po dveh mesecih suše zelo dobrodošel da je vsaj malo zalil razpokano zemljo in osvežil ozračje. Obisk morja in potepanje po Italiji smo zato prestavili in se odločili za ogled še ene jame. V jamarskem klubu Temnica se dobimo z Jernejo in Samom Milanič ter skupaj z Mojco Cotič ter Rajkom odidemo do bližnje jame. Jerneja je bila v jami prvič in kljub temu se je brez težav spustila v nekaj deset metrsko stopnjo takoj za njo pa tudi Mojca.Po jami ju je uspešno vodil izkušeni Samo. Skupaj z Rajkom pa sva med tem iz varnostnih razlogov malo preopremila jamo. V vhodnem delu jame nismo opazili nobenih zanimivosti razen umetno izkopanega rova do brezna. Zatem pa nam je globlje jama postregla z bogato zasiganimi dvoranami. Notranjost jame skriva pravo zakladnico kapniških okrasij. Napravil sem nekaj spominskih fotografij in tako obeležil Jernejin prvi obisk jame na sploh ter Mojčin obisk jame, ki je na njihovi parceli :)
Udeleženci: Leopold Bregar

Temnica na Krasu (13.08.2013)
Odpeljal sem se na Kras natančneje proti Temnici in v steni pomagal pri izobraževanju. Mojca Cotič, ki je bila prvič v jamarski opravi se je učila vrvne tehnike ravno tako je znanje obnovil alpinnist Albret Ličan ter Mojca Cencič, ki je potrenirala reševanje ponesrečenca ter ostale jamarske manevre.V poznem popoldanskem času smo vsi skupaj z Rajkom na čelu odšli v Slivarske ponikve (dolžina 847m;globina 121m). Čista jama z gladkimi spranimi stenami premore številna jezerca, ki smo jih prečili in obenem videli zanimive kapniške tvorbe, prodnike pa tudi nekaj smeti.Spremljal sem Mojco, ki je prvič v jami uporabljala vrvno tehniko.Čas v jami je hitro minil in iz nje smo varno in z lepimi občutki prišli v trdni noči. Dom v Temnici pa ugledali malo pred drugo uro zjutraj-lepo je bilo :)

!!!Dihalnik Šice (14.07.2013)
V zadnjih 10 mesecih je bila jama zalita, razen dva vikenda januarja letos ko smo šli popravit načrt jame za revijo Jamar. Zadnja dva meseca sem redno spremljal vodostaj v jami. Takoj ko je voda toliko upadla, da je bilo možno v jamo, sem organiziral tabor. Dobili smo se v petek, 12.7. ko smo pripravili tabor, drva, šotore in vso potrebno opremo. V soboto zjutraj je Uroš v jamo peljal skupino domačinov in jamarjev, od tega dva otroka. Medtem sem pripravil vse potrebno kramo za montažo mostov. Potem je prišla ekipa jamarjev iz Novomeškega kluba, saj je bilo naših le za vzorec. Pomagali so postaviti nov trinožec nad vhodom. Ko se je ekipica vrnila iz jame, smo potapljaško opremo in opremo za mostove v verigi spravili skozi vhodne ožine, nato so trije pomagali Urošu odnesti opremo do 2. pritočnega sifona, ostali pa smo zmontirali mostove čez prvo jezero in nad prvim (prebitim) pritočnim sifonom. Ko smo končali smo šli pogledat do konca jame in srečali potapljaško ekipo, ki se je vračala z veselo novico - po 165 m dolžine pride sifon ven, a kaj ko je po 20 metrih naslednji. Jama je sedaj dolga 865 m
Udeleženci: Blaž Primc, Darko Hribar, Mitja Kozinc, Peter Gliha, Urban Slana

Brezno pri Leški planini (07.07.2013)
V soboto sem še delal, zato sem se odločil za obisk jame šele v popoldanskih urah. Z Urbanom in Perotom smo se pozno popoldan odpravili proti Jelovici. Na poti smo srečali Francija Arha, ki nam je pokazal pot naprej ker je navigacija zatajila in na Goški ravni naredili kratek postanek. V nedeljo zjutraj sem se pridružil Urošu (JKŽ) in Denu (KŠJKSS Velenje) in smo se odpravili proti dnu jame. -534 smo dosegli hitro, pomalicali in se odpravili ven. Po 3 urah in pol plezanja smo pod vhodnim breznom našli mrzlo pivo, zunaj pa tople klobase. Urban in Pero sta se se šla za nami ohladit do mercedeza na -85 m. Hvala organizatorjem za vse. Plan naše ekipe je bil razopremiti del jame, vendar so domačini rekli naj kar pustimo. Več fotografij
Dare Hribar
Udeleženci: Darko Hribar, Peter Gliha, Urban Slana

!!!Brezno pri Leški planini (06.07.2013)
Odzvali smo se povabilu članov DZRJ Kranj na srečanje ob 35 obletnici odkritja Brezna pri Leški planini.V soboto in nedeljo je bil možen obisk brezna do druge dvorane –360 m ali spust do dna, ki se nahaja na globini 578m. Anton-Seljo, se je spustil do Biserne dvorane,Mima in Leopold pa sva s številčno ekipo šla na dno brezna. Jama je bila res posebno doživetje saj premore več velikih dvoran kot tudi lepo kapniško okrasje. Obisk je bil tokrat popolnoma turističen saj smo si večkrat vzeli čas za malico se usedli ter se nasmejali kakšnemu dobremu vicu. Rajku Bračiču smo medtem skrbno pripravli presenečenje za njegov rojstni dan Nato pa ga presenetili s pesmijo im mu ob torti in s šampanjcem v roki še nazdravili na mnoga leta.Bilo je veliko smeha in ves čas smo se v jami lepo imeli. Iz jame smo prišli po enajsti zvečer ter Rajku ob predaji daril še enkrat nazdravili. Ostali jamarji ki so bili čez dan pred jamo pa so se medtem odpravili k počitku. Jamo je v soboto obiskalo 29 jamarjev. V nedeljo, ko je nekaj dobrovoljčkov še spalo, sva se Mima in Leopold skupaj z Velenjčani odpravila domov. P
Udeleženci: Alojz Malenšek, Anton Oberstar, Leopold Bregar

!!!Jamarska odprava Črna Gora (30.06.2013)
V zimskem času, ko še ni bilo govora o poletju, morju,soncu ali pač,smo se dogovorili o še eni jamarski odpravi v Črno Goro. Le-ta je bila bolj kot ne turistična a jamarstvo ni bilo izključeno. V Črno Goro smo se odpravili v petek 21.6.2013 in z nekaj postanki na naš prvi cilj vsi veseli prispeli v soboto zjutraj. V Donjih Crkvicah zopet srečamo stare znance in del številčne ekipe se dogovori in odide v Miljanovo jamo, na ogled in potop v jezero. Na dan so prišli s pozitivnimi vestmi o globini vode, ki je za domačine tako zelo pomembna.Pogostili so nas s poznim kosilom in že smo nadaljevali z vožnjo. Bolj kot ne je bil ta dan za večino udeležencev odprave namenjen počitku po naporni vožnji. Izlet se je nadaljeval proti Nikšiču in v veselem vzdušju se v nočnih urah utaborimo na Nikšičkem polju. Ogromno kraško polje s številnimi ponori je podobno našemu Planinskemu polju le da je precej večje. V preteklosti so načrtovali, da bi Nikšičko polje postalo akumulacijsko jezero za potrebe elektrarne. Okrog največjega ponora so naredili betonski zid s premerom 48 metrov in višino cca. 20 met
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar

!!!Novi brezni v Strmecu (09.06.2013)
Odpravili smo se proti Ribnici natančneje v Prigorico po Bojana in naprej proti Strmecu, ki leži v gozdnemu rezervatu Stojne. Parkiramo ter pričnemo z oblačenjem, ko nas zmoti lajež srnjakov.Tudi zelo čudno upitje se je oglašalo ne daleč stran od nas, Bojan, ki je šel že med tem preveriti kaj se dogaja priteče po poti nazaj sicer malce nasmejan a vseeno vznemirjen, ko zavpije "medved je"...in res je bil. Ravno v času našega prihoda je medvedka pokončala srnjačka in se ob Bojanovem prihodu prestrašila in s srnjakom vred splezala okoli dva metra visoko na smreko.Poleg nje sta bila tudi dva mladička, ki pa sta se v neposredni bližini nič hudega sluteč igrala. Imeli smo srečo vsi po vrsti... Ozirajoč se čez hrbet gremo do novega brezna in se spustimo vanj. Nekaj lepe sige je pa le bilo na dnu žal pa ni bilo nadaljevanja. Pričnemo z dokumentiranjem in se vrnemo na površje. Ker pa jamarji vedno pridemo zadevi do dna se vrnemo na kraj zločina in pregledamo stanje. Ugotovili smo, da je bil Bojan od medvedke "Branke" kot jo je poimenoval oddaljen le osemnajst korakov. Smreka je bila dobro oguljen
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Tomaž Hrovat

Samovo brezno ali Kukovska j. (05.06.2013)
Večina vseh nas se v tem letu oziramo proti nebu in čakamo na boljše vreme. Dež nam že vsem preseda, še pred deževjem pa nas je v domove prikovala dolga zima. Ravno zato smo ta malo bolj suh dan takoj zagrabili z obema rokama ter se na hitro dogovorili za akcijo. Odpravili smo se proti Strugam in še naprej v gozd pod Kukovski Pihelj. Sprva smo malo prečesali teren nato pa obiskali Samovo brezno. Preživeli smo nekaj lepih trenutkov v jami saj je v njej veliko sigastih okrasij katere smo tudi poslikali. Seveda pa brez slabih novic tudi ta dan ni minil... Iz jame smo prišli pozno saj je bila ura že 21 zvečer, pa da ne pozabimo povedati,da se je takoj zatem kot iz škafa ulil dež :)
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Jamarjenje na Stojni (26.05.2013)
Minulo soboto se klub slabi vikend vremenski napovedi po službi odpraviva nabavit prehrano nato pa,nabereva jamarsko opremo in se čeprav samo dva odpeljeva proti Prigorici do Bojana. Skupaj nato nadaljujemo mimo Mestnega vrha v gozdove Stojne do neraziskanega brezna. Oblačilo se je in še preden sva odprla razpoko v brezno je začelo deževati. Brez besed nadaljujeva z opremljanjem saj sva vajena že vsega, dobrega kot tudi slabega :) Pred nama je bil na začetku nevaren podor ter nato črna luknja pod nama.Kazalo je na lepo jamsko doživetje saj je bil odmev kar soliden. Spustila sva se v trideset metrsko vertikalo ter stopila na trdna tla brez nadaljevanja. Nič si nisva mogla pomagati tako pač je.Bilo pa je za tolažbo vsaj veliko lepe sige po stenah, ki sva jo poslikala ter izmerila jamo. Bojan je med tem pregledoval teren in nabral vrečo gob-mavrahov. Še je bil čas in bil je še dan ter obenem tudi dovolj volje za ogled še ene jame. Bojan nama je pokazal zanimiv vhod vodoravne jame. Sledil je pregled krajšega nadaljevanja, meritve in risanje. Bilo je že skoraj mračno, ko smo prišli do vrtne brunaric
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Leopold Bregar

Zajčja jama in Sovinka (25.05.2013)
Na Dan mladosti smo se sicer samo z dvema tečajnikoma odpravili v njuni prvi jami. Čeprav je ves čas deževalo, nam je gozd malce le pomagal, da nismo bili čisto mokri. Obisku Zajčje jame, je sledil še obisk bližnje Sovinke. Seveda ni manjkal niti obvezen krst za prvi jami in doseženo globino -44 metrov za katerega je poskrbel Urban.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Klemen Knez, Robert Godec, Tanja Podržaj, Urban Slana

Stena nad Poltarico (18.05.2013)
Marko, naš klubski vodja izobraževanja se te dni potepa po tujini,upamo da se kmalu vrne iz Francije:) Da pa se izobraževanje v klubu nemoteno nadaljuje smo se danes zbrali ob devetih zjutraj, opremili steno in pričeli. Osvajali smo nova znanja uporabe lojtric in prehod čez prečnice ter se nekajkrat spustili tudi čez vozel. Bili smo tako pridni, da smo pozabili na uro ter s treningom zaključili ob petih popoldan. Za priučitev plezalnih manevrov si je pač potrebno vzeti čas:)
Udeleženci: Maja Čabraja, Peter Gliha, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

Raziskovanje in izobraževanje (12.05.2013)
Slaba vremenska napoved in še dež za nameček a se vseeno Mima, Primož in Leopold zjutraj odpravimo pregledati nadaljevanje v Antonkov skedenj.Jama se odpira na dnu vrtače in predstavlja krajši vodoravni rov ob prelomnici v dinarski smeri. Spustimo se v zasigano brezno in na dnu opazimo razpoko katero pa ni smiselno širiti.V obstoječem zapisniku brezna ni omenjenega tudi ne narisanega, kar bomo sedaj storili mi in jamo poglobili za 11m. V dežju smo odšli še do brezna katerega smo ga našli v zimi ter z vhoda odmetali nametano vejevje in se spustili v zasigano 7 metrov globoko brezno.Vrnemo se domov....Popoldanska ekipa pa je za izobraževanje izbrala bolj suh del dneva.Tečaj je kot po navadi potekal pri jami Poltarici.Opremili so steno se po vrvi spuščali in se vzpenjali obenem pa še potrenirali osnovne vozle. Naslednjič se lotijo manevrov čez prečnice in osvajanja znanj plezanja in varovanja na lojtricah.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Hana Zajc, Leopold Bregar, Primož Bregar, Peter Gliha, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Urban Slana

!!!Taborjenje na Stojni (28.04.2013)
Dogovorili smo se,da tudi letos v obdobju med 27.in 29.4.2013 izpeljemo spomladansko taborjenje na Stojni.Tja se v soboto zjutraj odpravimo s precej polnim kombijem, ki je bil natovorjen s prepotrebno klubsko opremo in prehrano ter vsem potrebnim za tridnevno bivanje v prostranih gozdovih. Spotoma se ustavimo pri Bojanu ter skupaj nadaljujemo do novega "placa"pod Nagelbihlom. Postavimo šotor, napeljemo drva pripravimo agregat in po nekaj grižljajih hrane že mahnemo v prvo jamo.Le-ta jama je bila od tabornega prostora oddaljena več kot pet kilometrov vse ostale pa so bile v naši neposredni bližini, kjer smo se utaborili. V klasično brezno se je prvič z uporabo vrvne tehnike spustil tudi naš tečajnik Tomaž. Po iztopu iz jame se vrnemo na Bojanov golaž za katerega vedno trdimo, da je najboljši:) Zatem se pa žal naši načrti niso najbolje uresničili saj nam je nadaljnje raziskovanje jam preprečila ploha. Klub temu je za nekatere sledil krajši pregled terena, drugi pa smo se do večerje, ko smo imeli roštiljado večinoma zadrževali okoli tabora. Po deževni noči se po slabem spancu zbudimo tudi v dež
Udeleženci: Bojan Grčman, Janez Jerman, Leopold Bregar, Peter Gliha, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

!!!Krška jama (21.04.2013)
SPET SKUPAJ.Pomagali smo TD KRKA pri njihovi organizirani čistilni akciji. Pregledali smo steno nad vhodom Krške jame, in odstranili vse premikajoče se skale in vejevje. Sodelujočim članom smo predstavili problem onesnaženja jam,in potrebnih postopkov ob čiščenju le teh. Ker slike povejo več kot besede,lahko iz njih razberete kako smo se imeli. Tudi zato sem rad član JK Krka.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Marko Pavlin, Peter Gliha, Primož Pahar, Tomaž Hrovat

Poltaca (20.04.2013)
Spet v steni z tečajniki. Trenirali smo prepenjanje navzdol in navzgor,obračanje na vrvi in prehod preko vozla,ponovili izdelavo vozlov, vedno firbčne pa že pričeli usposabljati za naziv jamar.
Udeleženci: Blaž Primc, Klemen Knez, Marko Pavlin, Peter Gliha, Primož Pahar, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Urban Slana

!!!Stena Poltarce (14.04.2013)
Z tečajniki, smo se dobili v steni Poltarice,kjer so preplezali svoje prve metre z pomočjo vrvne tehnike. Navdušeni so zahtevane manevre ponovili večkrat in na koncu smo vsi skupaj prišli do mnenja,da bomo pred resno jamo zadevo še enkrat ponovili. Ob ognju smo spekli klobase in hrenovke ,spili nekaj požirkov osvežilne pijače,razopremili steno ,si ogledali jamo Poltarico in vsi zadovolnji odšli vsak sebi z željo čimprejšnjega snidenja.
Udeleženci: Hana Zajc, Maja Čabraja, Marko Pavlin, Nataša Lukman, Peter Gliha, Primož Pahar, Robert Godec, Tomaž Hrovat

!!!Jama dvojnega vhoda (13.04.2013)
Kot je že v navadi, smo tudi letos v JK Krka izvedli čistilno akcijo, ki je letos potekala v Jami dvojnega vhoda, ki se nahaja v Šentvidu pri Stični. Jama je majhna, saj meri v dolžino dobrih 13 metrov, globina jame znaša od zgornjega vhoda do mnogo večjega spodnjega vhoda slabih 5,5 metrov. Odpadki so se nahajali vzdolž celotne dolžine jame; večinoma je bilo v njej zelo veliko razbitega stekla, plastenk in manjše konzerve, tudi veliko plastičnih vrečk ter 5l kantica odpadnega olja. Uspelo nam je nabrali okoli 10 večjih vrečk za smeti. Tekom dela sta nas dve manjši nevihti osvežili :). Ker je bila količina odpadkov nad pričakovanji in je bil teren po katerem smo nameravali "zvoziti" odpadne smeti premoker, smo odvoz smeti prestavili za teden dni. Malce manj se nas je zbralo 20. 4., na dan, ko je v KS Šentvid potekala čistilna akcija in smo na dogovorjeno mesto uspešno prepeljali vse smeti.
Udeleženci: Aleš Globokar, Hana Zajc, Mateja Podržaj, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Urban Slana

Klub (06.04.2013)
Tega dne smo izvedli triurni tečaj prve pomoči, namenjen vsem članom Jamarskega kluba Krka. Seznanili smo se z postopkom ob jamarski nesreči,nato pa nam je Frenk predstavil še ukrepe proti podhladitvi,zaustavitev krvavitev,imobilizacijo udov ter postopek renimacije na lutki tudi z pomočjo defiblatorja ,kar je vsak posameznik tudi praktično izvedel.
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Blaž Primc, Frenk Jenkole, Hana Zajc, Janez Jerman, Jože Kozinc, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Nataša Lukman, Primož Bregar, Primož Fink, Peter Gliha, Primož Pahar, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

Prvoaprilska jama (01.04.2013)
Za današnji prvi april smo se odpravili proti Grčaricam v Prvoaprilsko jamo, katera je bila prvič uradno obiskana natanko pred osemnajstimi leti dne 1.4.1995. Njeno polnoletnost sicer nismo praznovali sva si pa jo ravno zato z Blažem z veseljem ogledala in naredila nekaj lepih fotografij. Razvejana notranjost premore lepo število zanimivih kapnikov ter z vodo napolnjenih ponvic.V sorazmerno dolgi jama sva med kapniki našla tudi nadaljevanje jame.Bojan, ki se ni pridružil obisku jame je med tem pregledal teren, poslikal bližnje vhode jam ter v snegu opazoval medvedje in volčje stopinje. Nič kaj prijetno zasneženo vreme smo zaključili z bežnim ogledom nastalega presihajočega jezera v Rakitnici.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Bojan Grčman, Leopold Bregar

klub (24.03.2013)
Tudi ta snežni dan smo izkoristili ter medse povabili nove tečajnike s katerimi smo ponovno spoznavali in se naučili izdelave vozlov ter uporabe in namen osebne jamarske opreme.Akcija je potekala v prijetnem vzdušju v klubskih prostorih izkoristili pa smo možnost uporabe prostorov TD Krka.Vsi skupaj pa že nestrpno pričakujemo da osvojeno znanje čimprej preizkusimo tudi v steni in kasneje v jami.
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Hana Zajc, Klemen Knez, Maja Čabraja, Marko Pavlin, Primož Fink, Peter Gliha, Primož Pahar, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Urban Slana

Klub (17.03.2013)
Danes smo se z šestimi letošnjimi tečajniki za naziv jamar pripravnik, dobili v klubskih prostorih kjer smo jim ponovno predstavili delovanje kluba in pomen jamarstva. Spoznali smo se z osebno in skupno opremo ter izdelali prve vozle.
Udeleženci: Klemen Knez, Leopold Bregar, Maja Čabraja, Marko Pavlin, Primož Fink, Primož Pahar, Robert Godec, Tomaž Hrovat

Občni zbor JZS-Doberdob (16.03.2013)
Udeležili smo se svečane seje občnega zbora Jamarske zveze Slovenije.Podeljena so nam bila priznanja za zasluge pri razvoju in napredku slovenskega organiziranega jamarstva. Priznanje za dosežke na področju raziskovanja jam so v Jk Krka prejeli: Mateja Podržaj,Aleš Globokar in Urban Slana. Priznanje in bronasti znak za dosežke v jamarstvu je prejel Alojz Malenšek, priznanje in srebrni znak za izredne dosežke na področju jamarstva pa je prejel Leopold Bregar. Čestitke vsem! Po podelitvi smo si nekateri ogledali zanimivosti Doberdoba in okolice se nato vrnili na OZ JZS in pozno kosilo ter super razpoloženi odšli domov.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj, Urban Slana

Klub (10.03.2013)
Dobili smo se v klubu kjer smo novim članom in letošnjim tečajnikom predstavili klubsko jamarsko aktivnost ter jih na ta način pričeli izobraževati za njihove prve jamarske korake.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Klemen Knez, Leopold Bregar, Marko Pavlin, Primož Pahar, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj

Kristalna jama pri Zvirčah (09.03.2013)
Današnji dan smo namenili obisku registrirane jame pri Zvirčah. Do jame smo v rahlem dežju gazili še vedno debelo snežno odejo in upali da jamo hitro najdemo,k sreči nam je to tudi uspelo. Spustimo se v notranjost, ki je sprva delovala precej mokro a kasneje je jama postala poponoma suha.Jamo krasijo številni kapniki in stebri, ob stenah pa bogate sigove tvorbe s kristali kalcita, ki rastejo v vseh smereh.Jama premore tudi veliko helektitov ter enkrat za spremembo suho prhko zemljo v katero se je vsak rad vsedel ter občudoval kapnike in speče netopirje. Opazil pa smo tudi, da si je nekdo pred nami prisvojil (odlomil) nekaj primerkov kalcita!! :( Kljub temu zadovoljni s preostalim se od jame poslovimo v fotografskem stilu.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Bokrova jama (06.03.2013)
Zgodaj zjutraj se dogovoriva in odpraviva na širjenje meandra Bokrove jame.Potreben je bil namreč grobi poseg v skalo meandra v obliki mučnega nabijanja s kladivom. Po debeli uri dela nama preboj le uspe. Zrinem se v ozko nadaljevanje meandra, ki se nadaljuje še nekaj metrov. Vse pa žal zopet postane zelo tesno in nemogoče za obisk.V jami nas čaka še kar nekaj dela ampak brez zelo suhih jamarjev ne bo šlo :)
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Leopold Bregar

Krška jama (02.03.2013)
V okviru Jurčičevega pohoda smo se dobili pred Krško jamo kjer smo TD Krka pomagali pri dnevu odprtih vrat.V jamo smo pospremili preko 450 zadovolnjih obiskovalcev in jim na samem vhodu predstavili delovanje JK Krka. Z predstavitvijo smo pridobili tudi tri nove potencijalne člane kluba. Štirje naši člani in članice pa so se udeležili tudi pohoda.
Udeleženci: Aleš Globokar, Blaž Primc, Mitja Kozinc, Marko Pavlin, Peter Gliha, Primož Pahar, Urban Slana

Podpeška jama (07.02.2013)
Odzvali smo se vabilu na premiero dokumentarnega filma dobrepoljskih avtorjev Jama številka 17 - Podpeška jama. Film govori o raziskovanju Podpeške jame od časov Janeza Vajkarda Valvasorja pa vse do danes.Dokumentarec, ki se je predvajal na velikem platnu v jami je navdušil nas kot tudi številno občinstvo. Po filmu smo si ogledali še suhi del jame.
Udeleženci: Anton Oberstar, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

Jama pri Dvoru (27.01.2013)
Klub mrazu se odpravimo raziskati novo jamo, ki se je že nekaj let skrivala v gozdu naselja Jama pri Dvoru.Majhen vhod je bilo potrebno odkopati in nato razširiti ožino skozi katero se je nato s težavo stlačil Urban.Ostali smo se bili primorani obisku odrečti :) Jama ravno zadostuje kriterijem registracije. Nato se odpravimo ogledat še jamo v naselju Mačkovec pri Dvoru.V bližnji prihodnosti začnemo z nadaljnimi raziskovanji...
Udeleženci: Blaž Primc, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Brezno nad Sušico ? (12.01.2013)
Odpravimo se v še neraziskano jamo ki jo je našel Blaž.Vržen globinomer je takoj pokazal da bo zadeva zadostovala kriterijem za registracijo. Z pomočjo štange lopate in ostalih pripomočkov smo vhod hitro odprli in se spustili na -20 kjer se brezno zaključi z manjšo dvoranico brez nadaljevanja.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Marko Pavlin, Primož Fink, Peter Gliha, Tea Oberstar, Urban Slana

!!!Jama v senožeti nad Kalom (06.01.2013)
Z Perkotovim Jožetom se dogovoriva,da nam pokaže še neraziskano jamo.Ob osmih se dobimo pri njemu na kavici z dodatkom,in odhitimo odpirat novi vhod v Dolenjsko podzemlje.Po padajočem kamnu sodeč, smo pričakovali vsaj 20m globoko brezno v špranji 10x15cm.Prepričani, da bo vhod kmalu odprt se vržemo na delo. A glej ga zlomka naletimo na ozko špranjo skozi katero bi potrebovali kar nekaj akcij za preboj. Nato pa Jože zapiči svojo štango nekoliko nižje in jo zarije do konca. Zadeva se je odprla z par tehničnimi posegi ter pridnimi rokami ostalih in že se je Urban zrinil skozi ter pristal na -10,5m v dvorani dolgi 5m, širine 1,5m. Za njim še spusti še Pero in skupaj izrišeta in izmerita jamo.Po povratku obeh na površje smo vhod zaprli nazaj z velikimi skalami z namenom preprečitve nadalnjega vdora ali padca človeka v jamo.
Udeleženci: Jože Perko, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Peter Gliha, Tea Oberstar, Urban Slana

Spust v Kačno jamo (05.01.2013)
Odzvala sva se povabilu Rajko B. in se pridružila obisku Kačne jame-Divača. Na parking pri jami smo prispeli ob 9.30 uri.Zbralo se nas je kar devet udeležencev iz različnih jamarskih društev.Ob pogledu na veliko in globoko vhodno brezno je bilo malo strahu še več pa spoštovanja do jame, ki spada med najdaljše v Sloveniji. Spustili smo se po smeri Lisične do dna vhodnega dela, ki se nahaja na globini-180m. Z obiskom smo nadaljevali do dvorane Saturn. Ker pa v jami hitro čas mine smo tukaj obrnili nazaj in po isti smeri izplezali ven do 19h. Po pivu in zaključni debati smo se odpeljali proti Ljubljani in domov, luštno je blo :) Mateji M. hvala za skupinsko fotografijo.
Udeleženci: Peter Gliha, Urban Slana

Sušica (05.01.2013)
Prehladu navkljub se odpraviva proti nedavno odprtemu breznu.Pridružil se nama je še Marko E., ki nama je nudil pomoč pri nošenju opreme.Plitko brezence nas je sicer čakalo že nekaj let in naju skozi ozek vhod brez večjih težav tudi sprejelo :) Nikakor pa si nisva predstavljala da bo notranjost zadostovala kriterijem registracije. Stranska zasigana dvoranica in krajše nadaljevanje sta bila dovolj da bodo na Sušici pridobili svojo prvo jamo.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Leopold Bregar

Blatnikova polšna (04.01.2013)
Prva jamarska akcija v letu se je pričela z odhodom ob 9.00 iz Krke. Zapeljali smo se proti Drašči vasi kjer nas je čakala že odprta polšna. S težavo se stlačiva v dobrih 10m globoko brezence, ki se konča brez nadaljevanj.Peter je bil za prvi obisk jame letos prikrajšan zaradi preozkega vhoda. S Tanjo sva novo jamo izmerila zapisnik pa bom prispeval Urban.