NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Jame na Stojni (27.12.2014)
Že v petek zjutraj smo se dobili pri Bojanu v Prigorici.Podali smo se na zasneženo Stojno kjer smo obiskali lepo zasigano brezno. Ko sva si obiskovalca napasla oči je bilo potrebno iti ven na mraz, ki je kar dobro pritiskal. Odpravili smo se na kosilo ter nato proti Jamarskemu domu pri Francetovi jami. V večernih urah smo si privoščili super večerjo s pečenim stegnom in krompirjem ter vsem ostalim kar zraven paše. Dan smo zaključili pozno a v veseli družbi saj se nas je nabralo kar nekaj jamarjev. Naslednji dan po zajtrku počakamo Toneta in nato sledi ogled večje Prvoaprilske jame, nato brezna in za konec še ene manjše jame. Jamarski turizem je bil zatem zaključen v varnem zavetju Bojanove koče kjer smo si večer zopet popestrili z dobro hrano in v obujanju jamarskih spominov. Prespimo še eno noč in se v nedeljskem snežnem metežu poslovimo.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Anton Oberstar, Bojan Grčman, Leopold Bregar

Štalcarjeva jama (14.12.2014)
Z Janezom sva se odpravila raziskati tri jame; žal sta se prvi dve izkazali kot zelo onesnaženi. Obe jami sta že poznani, tako da smo samo ocenili količino odpadkov (največ kovinskega materiala in plastične embalaže ter tudi plastičnih vrečk z neprijazno živalsko vsebino) in poslikali stanje, tretjo, Selsko jamo pa smo raziskali in izmerili. K sreči je bila slednja lepa, a žal izropana kapniškega okrasja.
Udeleženci: Janez Jerman, Tanja Podržaj

Vaja Civilne zaščite 2014 (22.11.2014)
Štab CZ Ivančna Gorica je letos skupaj s preostalimi organizacijami izpeljal reševalno vajo z naslovom "Potres Ivančna Gorica 2014". Pri tej vaji smo sodelovali tudi člani JK Krka. Naše delovišče je bila srečna 7, kjer se nahaja strelska koča. Predpostavka je bila, da sta se v drevesno krošnjo ujela dva padalca, eden izmed njiju je huje poškodovan. Člani JK Krka smo po začetku alarmiranja prihiteli na prizorišče dogodka, srečno pomagali padalcema iz drevesne krošnje ter huje poškodovanemu padalcu nudili jamarsko prvo pomoč. Zatem smo po zvezi zahtevali pomoč NMP, ki je poškodovanega padalca prevzela in kasneje prepeljala v Zdravstveni dom Ivančna Gorica. Jamarji smo z vajo zaključili v dveh urah; od samega alarmiranja, postavitve delovišča, oskrbe poškodovanega padalca in na koncu tudi pospravljanja.
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Jože Kozinc, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar, Primož Fink, Robert Godec, Tanja Podržaj

Klubsko martinovanje (15.11.2014)
Martinovo, ki ga praznujemo 11. novembra, je praznik, ki simbolično zaključuje obdobje dela na vrtu in njivi, v sadovnjaku in vinogradu... No, jamarji smo se za martinovanje odločili,s podobnim namenom, da se zopet malo poveselimo saj smo bili letos pridni bolj kot smo načrtovali.Čeprav imamo vsako leto jamarske tabore, katerih namen je tudi druženje s člani vendar temu ni bilo tako.Na taborjenjih smo večinoma raziskovali jame jih dokumentirali in na pravo druženje skorajda pozabili. Namen tokratnega snidenja pa je bil izključno da uživamo. Na izbrani lokaciji sredi gozdov in pri koči na sončni jasi nam je to tudi uspelo.
Udeleženci: Aleš Globokar, Anton Kutnar, Alojz Malenšek, Anton Oberstar, Janez Hočevar, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Mateja Podržaj, Nataša Lukman, Primož Bregar, Primož Fink, Primož Pahar, Robert Godec, Tea Oberstar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Ledene jame na Kočevskem (08.11.2014)
Pridružil sem se strokovni ekskurziji z naslovom "Ledene jame in nekatere geomorfološke značilnosti Kočevske", ki jo je organiziralo Geomorfološko društvo Slovenije. Na ekskurziji smo obiskali visoki kraški planoti Kočevski Rog in Stojno.Tam smo obiskali nekaj kraških objektov, ki jih je opisal že Valvasor (vhod v jamo Jazbina pri Podturnu, udornico Globočico nad Rožekom ter Ledeno jamo pri Kunču) in se seznanili s tamkajšnjimi geomorfološkimi značilnostmi in kontaktnim krasom pri Starem Bregu. Ogledali pa smo si tudi jame pri grobišču v Macesnovi gorici.Drugi del ekskurzije pa se je odvijal na Stojni, kjer smo v popoldanskih urah obiskali vhod v Ledeno jamo v Frihrihštanjskem gozdu kjer se nam je pridružil tudi Tone-Seljo.Ekskurzije se je udeležilo 15 udeležencev med katerimi gre izpostaviti strokovnjake kot so Jure Košutnik, Petra Gostinčar (IZRK ZRC SAZU) in Andrej Mihevc (IZRK ZRC SAZU).Bilo je zanimivo še bolj pa poučno.
Udeleženci: Anton Oberstar, Leopold Bregar

Nova jama nad Znojilami (26.10.2014)
V okviru izobraževanja za naziv "JAMAR" smo danes izvedli tečaj dokumentiranja jam.V klubskih prostorih je po uvodnem delu sledil obisk in merjenje jame nad Znojilami.Jama,je bila precej blatna in globoka skromnih deset metrov a navkljub vsemu na nekaterih mestih lepa in zasigana. S tečajem smo zatem nadaljevali v klubskih prostorih kjer smo jamo izrisali ter pridobili znanje tudi v izpolnjevanju vseh ostalih zapisnikov, ki so potrebni za ustrezno dokumentiranje jame.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

Globela (14.09.2014)
Po dopoldanskem izobraževanju kjer smo trenirali tovariško pomoč se odpravimo na kosilo nato pa še v jame. Tokrat sta bila naša cilja dva vhoda pri markantni bukvi v gozdu nad Žvirčami. Najprej Robert, Tanja, Janez in Leopold obiščemo jamo katera je bila "okrašena" s smetmi. Nadaljevanja ni bilo in zato se takoj odpravimo še v brezno v katerega so se že spustili Primož,Žan in Robert.Kazalo je dobro in tudi notranjost je bila lepo zasigana. Žal se je tudi tukaj vse prekmalu končalo. Brezno smo obiskali vsi prisotni ter ga nato tudi dokumentirali. Da pa ne bi v sončnem vremenu preveč hiteli domov spijemo vsak svoje pivce za živce in se zapeljemo proti Dvoru do Dihalnika Šice. Zanimivo je bilo ponovno opazovati kako voda bruha iz podzemlja in ustvarja poplavno stanje.Prisotni smo obudili prenekateri spomin na delovne dni v tej jami kot tudi okolici.
Udeleženci: Janez Hočevar, Leopold Bregar, Primož Bregar, Robert Godec, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

!!!Otvoritev klubskih prostorov (12.09.2014)
Pred leti je bila ideja o skupnem objektu, katerega bi uporabljala vsaj štiri društva. Dolgo časa je ideja razen lokacije in začetnih načrtov počivala. Vse do leta 2013, ko se je ponudila priložnost o nakupu skupne nepremičnine na Krki, ki je znana po imenu "Čukovina". Predlog se je jamarjem zdel super, saj bi s tem končno prišli do svojih prostorov. Naveličali smo se selitev, saj smo od ustanovitve kluba preselili svoje stvari že trikrat. Kar mogoče ni veliko, vendar vsak jamar ve, koliko opreme je potrebno za varno jamarjenje. Korak za korakom nas je pobudnik ideje g. Jože Kozinc usmerjal in poleti 2014 je bil nakup s pomočjo donatorjev uspešno izveden. Nepremičnino si sedaj delimo z Občino Ivančna Gorica, Kulturnim društvom Krka, Turističnim društvom Krka in Čebelarskim društvom Krka-Zagradec. Poleg vseh nas so k projektu pristopili še krški kajakaši, ki bodo svoje prostore imeli v kozolcu pred našim objektom. Teden dni pred slovesno otvoritvijo so se začela prva obnovitvena dela; prebelili smo skupne prostore, začasno preselili Info točko in izobesili slike Franceta Slana. Dne 12.
Udeleženci: Aleš Globokar, Anton Oberstar, Blaž Gorjanc, Bojan Grčman, Frenk Jenkole, Janez Hočevar, Janez Jerman, Jože Kozinc, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Mitja Kozinc, Mateja Podržaj, Nataša Lukman, Primož Bregar, Primož Pahar, Robert Godec, Tea Oberstar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Stena nad Poltarico (07.09.2014)
V sklopu projekta Zero Tour, ki ga je imelo ta vikend pod okriljen TD Stična, smo udeležencem predstavili dejavnost kluba in jamarstva v Sloveniji, otroci pa so se preizkusili v plezanju po lojtricah. Zero Tour je namreč preprosto tokrat dvodnevno druženje lastnikov e-vozil in promocija ter osveščanje ljudi o e-mobilnosti in okolju prijaznemu načinu življenja. Slike je za našo spletno stran prispeval David Mrvar, TD Stična. Na spodnji povezavi pa si lahko preberete še več informacij o projetku: http://www.zerotour.eu/.
Udeleženci: Aleš Globokar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Tečaj jamarstva (03.08.2014)
Danes smo se na plezališču pri Jami Poltarici v okviru tečaja dobili že tretjič.Preventivno je bilo potrebno pred tečajem očistiti steno ter jo opremiti s tremi smermi in prečnico.Tokrat je bil poleg plezanja čez vozel in pritrdišča poudarek tudi na zabijanju svedravca in fiksa. Rokovanje s kladivom,nabijačem in udarnim kladivom-Bosch, tečajnikom ni delalo težav. Uspešno smo trenirali do 12h, ko nam je zadišalo kosilo. Udeležba je bila solidna, vsi ki so manjkali pa večinoma koristijo dragoceni dopust,nekateri za jamarstvo na Kaninu spet drugi že uživajo na morju. Opravičilo je na mestu, bodo pa morali zato znanje osvojiti kasneje. Naslednji termin za tečaj je že čez 14 dni in kot pravi vodja izobraževanja-"le vaja dela mojstra":)
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Janez Hočevar, Leopold Bregar, Robert Godec, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

Mali Korinj (26.06.2014)
Tone me je razveselil s povabilom,da bi odkopala polšno,ki sva jo našla pred mesecem dni.Povabila sva tudi Primoža,ki se je dan prej uspešno vrnil z alpinistične odprave Denali.Odpeljemo se do Korinja in nato natovorjeni peš do polšne.Takoj smo začeli s kopanjem in vhod je bil hitro dovolj široko odprt,da se je v notranjost do prve stopnje prosto spustil Primož. Poročal je o nadaljevanju v brezno kar nas je vse razveselilo.Tone je počakal zunaj,midva pa sva nadaljevala s spustom 15m nižje, kjer je bila ožina.Za prebitje sva potrebovala uro trdega dela in nadaljevala v stopnjasto zasigano brezno.Stopenj ni bilo konca in prišla sva v aktivni sprani rov z ožino.Tudi tukaj sva bila uspešna ter se spustila nekaj metrov nižje kjer se jama nadaljuje v ozek meander kamor tudi odteka voda.Prepiha nisva zaznala in tudi odmev je šibek.Odločila sva,da se vrneva na svetlo.Precej zaskrbljen naju je pred neobetavno polšno čakal Tone saj je minilo nekaj ur in možakar je že imel črne misli v glavi. Vesti,da je polšna globoka vsaj 45m se je zelo razveselil in naju častil s zaluženo pijačo v Gradičku :)
Udeleženci: Anton Kutnar, Leopold Bregar, Primož Bregar

Bistrica (14.06.2014)
Obveznostim in številnim dogodkom navkljub se dogovorimo,da gremo ponovno v obetavno brezno nad Bistrico. Odrinili smo takoj po službi in zato bili pred vhodom šele ob 15h, vse do 20h pa nato širili ožine. Prva je hitro popustila saj se je od stene odlomila ogromna skala, ki je bila velika 1,5m , široka 1m in debela pol metra,z našo pomočjo je k sreči padla v novi prostor.Nastali prehod nam je omogočil napredovanje v dvoranico ter skozi naslednjo ožino v ozek meander. Stene so izrazito sprane po tleh pa ležijo črni prodniki. Meander bomo širili na prihodnjih akcijah saj za njim lepo odmeva. Za konec dneva ob povratku proti zasluženi večerji smo malo pred Bistrico naleteli na medvedjo družino na cesti, fotoaparata žal ni bilo pri roki. :)
Udeleženci: Alojz Malenšek, Janez Jerman, Leopold Bregar

Jama Malikovec (15.05.2014)
Še zadnjič tik pred izpiti pri JZS z Janezom povadiva opremljanje in razopremljanje jame, snemanje poškodovanca na sistem "croll-croll" in zabijanje svedrovca. Naziv Jamar in USJD pač zahtevata nekoliko več znanja. Pripravljeni smo :)
Udeleženci: Janez Jerman, Tanja Podržaj

Bistrica (11.05.2014)
Ponovno se odpravimo v Belo krajino in se še tretjič lotimo razbijanja ožine v obetavnem breznu, ki nam ga je pokazal Jerman Janez.Poizkusili smo zopet ter nato po nekaj urah končno tudi uspeli prebiti trpežno ožino, ki se takoj prevesi v vertikalo. Na globini okoli 40m je nova ožina z meandrom nad njim pa okno v neznano. V vhodnem delu brezna je bil tudi Janez Hočevar, ki je pridno pomagal pri delu. Po uspešni akciji je sledil krst za Janezovo prvo jamo in nato postrežba pri Jermanu v Črnomlju.Iz Bele krajine smo proti domu pognali malo pred sedmo uro zvečer, kar precej zdelani :)
Udeleženci: Aleš Globokar, Janez Hočevar, Leopold Bregar, Primož Bregar

!!!Jamarski tabor v Beli krajini (01.05.2014)
Vsako leto se v mesecu maju odpravimo na taborjenje,tokrat smo šli v Belo Krajino natančneje na hrib Sveti Križ.Jerman Janez član našega kluba je priskrbel kluče od bivaka,ravno tako pa je tudi poizvedel za neregistrirane okoliške jame.Zgodaj zjutraj v četrtek 1.maja smo pred klubom porazdelili opremo po avtomobilih in se odpeljali v smeri za Črnomelj do Lokev in nadaljevali za smer Sveti Križ. Kmalu po prihodu so nas v opozorilo pozdravile prve kaplje dežja. Zato smo si primerno uredili taborni prostor in se porazdelili po ekipah. Dve raziskovalni ekipi so šle klub dežju takoj na teren raziskovati jame, kuharska ekipa v sestavi Bojan,Dagmar in Aleš pa so se lotili kuhanja divjačinskega golaža.Obiskali smo dva brezna v bližini nato pa se odpeljali proti Golobinjeku kjer nas je čakalo brezno in jama. Globin nismo dosegali smo pa zato več risali.Ura in tudi lakota sta nam narekovala,da nas čaka golaž, ki smo si ga privoščili ob šestnajsti uri. Naredili smo plan za naprej in se nato še enkrat odpravili na teren proti Bistrici in Debelemu vrhu. Ekipa v sestavi Janez H,Primož in Leopold se je lot
Udeleženci: Aleš Globokar, Bojan Grčman, Janez Hočevar, Janez Jerman, Leopold Bregar, Primož Bregar, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Seleva Pojenka (21.04.2014)
Tokrat se na akciji klub slabi vremenski napovedi zberemo štirje člani,Žan je prišel celo iz Semiča.Zbrani pred klubom smo še hitro dvignili opremo in se odpeljali proti Hočevju za smer Javhe.Parkiramo se oblečemo in natovorjeni z opremo mrzlično začnemo iskati vhod v brezno,ki je že nekaj let čakalo na jamarje.Dež nas je priganjal v podzemlje,kjer smo po najdenem vhodu imeli vsaj streho nad glavo.Prva dvoranica je premogla lepo sigo a tudi smeti,skozi ožino se je nadaljevala globlje, pristali smo na nevarnem podoru in se tam prebili skozi novo ožino naprej.Mokrega brezna ni hotelo biti konca in na okoli 70m je že pošteno lilo.Mislili smo,da je naposled le konec jame in glej še eno nadaljevanje ter globoka vertikala do dna. Super,če le ne bi tako padalo saj smo bili popolnoma mokri.Obrnili smo in takoj začeli z brzinskim merjenjem. Meritve so šle stežka na razmočen papir,eden drugega smo priganjali in končno prišli v suho dvorano in nato še ven. Pomanjkljivo oblečeni smo se odpeljali še do Izletniške domačije Hočevar in si privoščili "arcnije" ter narezek.Dosegli smo globino 122m :)
Udeleženci: Aleš Globokar, Leopold Bregar, Primož Bregar, Žan Jakob Stariha

Čistilna akcija 2014 (30.03.2014)
Tako kot vsako leto smo tudi letos v JK Krka izvedli čistilno akcijo, ki je potekala na domačem terenu, Krki. Dobili smo se v klubu vzeli potrebno opremo in šli na teren.Zadali smo si očistiti devet metrov globoko Brezno 2 pri Javharci v katerem ni bilo veliko smeti je pa zato v njem toliko bolj zaudarjalo.Na dnu brezna je bilo poleg ostalih smeti odvrženo tudi nekaj vreč z neprijetno vsebino.Vsem se je ob tem obračal želodec in,ko smo prišli ven iz brezna smo z veseljem zadihali svež zrak.Po uspešno končani akciji smo ločevane odpadke v petih vrečah še odpeljali na dogovorjeno mesto.Medtem se je pri jami Poltarici že kuhal divjačinski golaž. Začeli smo še s sanacijo dostopa do plezališča in jame Poltarice. V letošnji zimi je namreč žled polomil veliko vejevja in dreves, ki so delno polomili tudi ograjo do omenjene jame Poltarice.Z motornimi žagami je bilo potrebno drevesa odstraniti jih razrezati ter nato drva še zložiti. Sledilo je popravljanje polomljene ograje in stopnic.Z delom smo zaključili v popoldanskem času ob zasluženem golažu in pijači.
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Primož Fink, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Urban Slana

Žgarčje brezno 1 (16.03.2014)
Tokrat se nas je na popoldanski akciji zbralo več kot pa je v navadi.Vsekakor je to zaželjeno in neprimerno bolj motivirano kot če sta na akciji samo dva. Torej dobro naspani in spočiti smo se v sončnem vremenu podali proti Žgračjemu breznu 1 nad Višjami pri Ambrusu. Namen je bil raziskati možno nadaljevanje na dnu jame. Jama ima dva vhoda, obiska jame pa smo se lotili skozi manjši vhod. Jamo smo opremili in se nato najbolj vitki stlačili v okno v steni na dnu jame. Po gladkih stenah nas je sedem metrov nižje čakala dvoranica in visok kamin, ki smo ga preplezali in sredi njega našli novo nadaljevanje jame, ki se zaključi s kratko dvoranico. Zadevo smo dokumentirali ter jamo podaljšali za slabih dvajset metrov. Lotili smo se še sosednje jame, ki smo jo našli in za konec še pečenja klobas.
Udeleženci: Anton Kutnar, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Peter Gliha, Robert Godec, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Male Češnjice (09.03.2014)
Z domačinom sem se že med tednom dogovoril za obisk nove in obenem ozke jame ob novi hiši v Malih Češnjicah. Nedelja je pravšnji dan za raziskovanje in ob dogovorjeni uri zjutraj smo že skupaj odkrivali obzidani vhod v jamo. Tri metre pod vhodom je ožina skozi katero smo se eden za drugim stlačili in prišli na dno kjer je daljša dvorana.Pod vhodnim delom je jama dokaj sprana saj je v jamo speljana kapnica iz hiše. Zato pa so bili ostali deli jame zelo ilovnati in v nekaj minutah smo bili zato umazani kot že dolgo ne. Pregledali smo vse kotičke in ob meritvah ugotovili, da skrajni deli dvorane oziroma razpoke segajo pod temelje nove hiše. Jama se zaključi na globini petnajst metrov in nima nadaljevanj. Sledil je povratek na površje kjer nas je pričakala pisana druščina iz vasi. Bili smo tudi postreženi kot pravi gostje in narezek je padel na plodna tla. Poslovili smo se in nato umazano opremo kar takoj oprali pri Poltarici kjer je z nami spregovoril tudi g.Lojze Peterle. L.B.
Udeleženci: Janez Hočevar, Leopold Bregar, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

Krška jama (23.02.2014)
Današnji dan smo skupaj s člani TD Krka čistili okolico Krške jame.Jamarji smo se skozi zgornji vhod odpravili na ogled in čiščenje notranjosti jame.Skrb za varnost je na prvem mestu in zato je bilo potrebno odstraniti nekaj skal in ponovno namestiti varnostni trak na za obiskovalce nevarnih predelih jame. Najbolj zanimivo je bilo opazovati veliko količino vode v jami. Nato smo se opremljeni lotili še pobočja nad jamo in odstranili vejevje in kamenje.Akcija je bila uspešna saj smo poleg lepega izgleda vhoda v jamo jamarji pridobili še novega člana, ki se je z današnjim dnem vpisal v naš klub.Več fotografij
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Janez Hočevar, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Nataša Lukman, Urban Slana

Pribišje (02.01.2014)
Odzvala sva se povabilu Alojza-Mime in se skupaj z Antonom v popoldanskem času odpeljala proti Semiču.Alojz, ki je v prostem času tudi lovec je med jago našel vhod zakrit z veliko skalo.Lotili smo se razbijanja skale, ki nam je ukradla nekaj dragocenega časa, nato pa je sledil ogled spranega brezna. Zanimivosti v dvajset metrov globokem breznu ni bilo in odločila sva se za merjenje.Pri povratku iz jame je Alojz vtaknil svoj nos še v manjšo špranjo v steni in našel nadaljevanje jame.Raziskovanje nadaljevanja sledi v bližnji prihodnosti.
Udeleženci: Anton Kutnar, Alojz Malenšek, Leopold Bregar

Vršič (01.01.2014)
V pričakovanju Novega leta 2014 smo se jamarji iz več različnih društev in klubov zbrali na vseslovenskem družabnem dogodku na Vršiču.Iz Kranjske Gore kjer smo se dan prej zbrali, nas je pot vodila do prvega primernega parkirišča nato pa smo snežnim razmeram primerno opremljeni nadaljevali peš proti Erjavčevi koči. Lepa zimska idila ,številčna udeležba jamarjev ter na koči oskrbnik Milivoj Šulin, ki je še dodatno poskrbel za odlično postrežbo in razpoloženje vseh nas. Kar šestdeset jamarjev se nas je zbralo in praznovali smo v veselem vzdušju do jutranjih ur.Najbolj zagnani trije smo se zgodaj zjutraj odpravili še na vrh Vršiča kjer smo ujeli prve sončne žarke v letošnjem letu.Srečno in obilo jamarskih doživetij v Novem letu 2014 :)