NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

!!!KORINJ-BREZOVI DOL (30.12.2012)
Lepo nedeljsko popoldne smo izkoristili za pregled dveh novih udornih jam na že omenjenih lokacijah. Pričeli smo na Korinju na parceli Oberstarjevih se je odprl vhod v jamo premera 30x30cm. Po hitrem odprtju sem se spustil v vhodni del in že po treh metrih obtičal v zame neprehodni ožini. Stvari je v roke vzela Tea in se suhcana kot je prebila skozi in se znašla še tri metre nižje v končni dvoranici 2x 1,5m,brez prepiha in možnega nadaljevanja.Po pogostitvi prijaznih Oberstarjevih smo se odpravili še v Brezovi dol, kjer nam je domačin Janez pokazal udor na njegovi parceli.Tudi ta vhod smo hitro razširili in zopet me je na treh metrih ustavila ožina, katero pa sem uspel razširiti do premera mojega vampa:)in se nekako prerinil skozi do dna na globini 9 m. Znašel sem se v dvorani 3x2m brez prepiha in možnosti nadaljevanja.
Udeleženci: Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Nataša Lukman, Tea Oberstar

Žvirče (29.12.2012)
Tokrat se v malce številčnejši udeležbi ter v družbi vodiča Aleš D. odpeljemo proti novi neraziskani jami v bližini naselja Žvirče.Po uspešnem parkiranju sredi gozda se v jamarski opremi odpravimo še do jame in se eden za drugim spustimo v njen topel objem.Notranjost jame nas je presenetila s svojo prostornostjo in lepoto. Bilo je kaj videti saj se nismo mogli nagledati lepih kapniških stebrov, visokih stalaktitov in čistih ponvic. Kapniško bogata se jama zaključi na sicer majhni globini cca 20m je pa zato daljša njena dolžina, ki znaša okoli 100m. Zunanja ekipa je medtem zakurila ogenj in po končani akciji je sledila pojedina, ki je v našem klubu prišla že v navado.Ogledali smo si še eden vhod in dan zaključili v prijetnem vzdušju vaške gostilne v vasi Polom.
Udeleženci: Anton Oberstar, Blaž Gorjanc, Darko Hribar, Janez Jerman, Leopold Bregar, Peter Gliha, Urban Slana

Kopaški akciji (24.12.2012)
Na včerajšnji kopaški akciji smo delno odkopali nov vhod v "prepihano" jamo. Marljivo smo delali do prve poškodbe, ko je enemu izmed nas velik kamen stisnil nogo.Kdor dela pač tudi greši a delo se zaradi tega ni ustavilo :) Tudi danes se dva člana popoldan odpraviva odkopat še eden vhod v brezno.Ravno tako tudi današnji dan ni bil preživet brez manjše nezgode. Med hojo do novega vhoda se je namreč 10m nad tlemi ob vetru sprožila veja in padla ravno na nič krivega Petra. Ošpišena veja se mu je kot kopje zapičila skozi debela oblačila a ga k sreči ni poškodovala, utrpel je le udarec čeprav je izgledalo bistveno drugače. Siromaku sem še od včeraj šepavi priskočil na pomoč... imava pa srečo :) Klub vsemu odkopljeva in razširiva vhod ter se odločiva, da obisk brezna sledi v bližnji prihodnosti.
Udeleženci: Leopold Bregar, Peter Gliha

Golerjev pekel (08.12.2012)
Kljub temu, da člani JK Krka niso mogli dobiti na izposojo klubske opreme, smo se vseeno v polni zasedbi odpravili na načrtovano akcijo. Po sneženju in nespluženih cestah se prebijemo najprej do Ljubnega ob Savinji, kjer poberemo štajerski del ekipe. Zaradi sneženja, močnega vetra in -10 stopinj smo se izmenoma preoblačili v kombiju. Vsi smo si oblekli spodnji del neoprena. Do jame smo gazili po pol metra snega, vhodni del je bil precej zaledenel in smo komaj prečili brez derez. Na 200 m globine smo se podali v vodni mender, kjer je bilo manj vode kot prejšnjih dve akcijah. Prišli smo še 60 m globje kot nazadnje, a še vedno ne do konca, zopet je zmanjkalo štrika - 320 m ga ni bilo dovolj... V neoprenih smo odžmarili ven in od vhoda do kombija je zmrznilo vse na nas. Sodelovali so še Rok in Bor iz DZRJSR Domžale ter Drago, Tina in Den iz KŠJKSS Velenje. Zopet se moramo zahvaliti Dragotu za večerjo, ki nam jo je pripravil v bližnji domačiji. Čestitke Perotu, Tini in Denu ker so se v za njih najzahtevnejši jami zelo dobro držali ;)
Udeleženci: Peter Gliha, Uroš Ilič, Urban Slana

Vodena jama (01.12.2012)
Dela prost in oblačen prvi decemberski dan je bil idealen za obisk podzemlja.Slaba vremenska napoved je sicer predstavljala manjšo oviro a kljub temu se dogovorimo in odpravimo se na jamarsko potepanje. Bili smo uspešni saj je bilo s tem dnem v gozdovih Suhe krajine zaključeno merjenje nove jame. Jama je lepa pa tudi prostorna in v njej je bilo kaj videti. Namerjenih 156 metrov je bil povod, da smo si na koncu lahko končno rekli "Gotovo je":)
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Urban Slana

!!!Prikaz spusta v Stični (24.11.2012)
Danes smo na pobudo štaba Civilne zaščite občine Ivančna Gorica izvedli prikaz spuščanja ponesrečenega po žičnici. Zbrani pred PGD Stična po uvodnem zboru vseh ekip in nagovoru župana Ivančne Gorice ter poveljnika občinske CZ, pričnemo z delom. Jamarji smo, razdeljeni v dve ekipi, začeli s svojim prikazom. Najprej smo v že nameščena sidrišča vpeli opremljevalno vrv, nato pa je po predaji napenjalne vrvi, druga ekipa pričela z napenjanjem žičnice. Spust smo izvajali kar s tretjega nadstropja gasilskega doma v Stični, približno z višine 16 metrov. Uspelo nam je napeljali cca. 60 metrov žičnice, po kateri smo dvakrat spustili civilista v trikotni ruti in zatem še ponesrečenega civilista v jamarskih nosilih. Za prikaz smo potrebovali cca. 40 minut, nato pa smo še razopremili postavljene manevre. Pri naši vaji je sodelovala tudi ekipa prve pomoči pod okriljem GZ Ivančne Gorice., ki je po prevzemu ponesrečenega tudi oskrbela. Zatem smo si ogledali še prikaz gasilcev PGD Stična in PGD Ambrus, ki so posredovali pri improvizirani nesreči, ko ostanejo civilisti ujeti v vozilo. Ponesrečen
Udeleženci: Aleš Globokar, Blaž Gorjanc, Dejan Žugelj, Jože Kozinc, Leopold Bregar, Marko Pavlin, Mirko Robek, Tanja Podržaj, Uroš Ilič, Urban Slana

Ivkov ponor (17.11.2012)
Pridružil sem se ekipi iz Slovenije, ki se je odzvala na povabilo Srbske GSS, da se jim pridružimo na državni vaji reševanja iz jam. Poleg domačinov smo prišli še Slovenci, Hrvati, Bolgari in iz Banja Luke. Po petkovem ogledu Beograda smo se zvečer odpeljali v Strmosten, naredili plan za vajo naslednji dan in prespali v šoli. V soboto so nas zjutraj s traktorji odpeljali do jame in naredeli izvlek iz globine ca. 180 m. Zvečer smo se odpeljali nazaj do šole, naredili analizo, se družili, v nedeljo zjutraj pa smo se odpravili domov. Organizacija in logistika za 60 udeležencev je s strani srbske GSS potekala več kot odlično.

Rakov škocjan (07.11.2012)
Obveščevalna služba je sporočila, da je cesto v Rakovem Škocjanu zalilo. To pomeni, da je voda vsaj nekaj metrov višja kot ponavadi. Za potapljača je pač zanimivo plavati med drevesi, tablami in tam, kjer smo pred nekaj meseci hodili po suhem - pod Velikim naravnim mostom. Na levi sliki 7.11. in na desni 6.7.2012. Rdeče je povarvana ploščica ki označuje najvišji nivo vode l. 2000. Sedaj je globinomer pokazal 11 m, poleti pa 0 :) Hvala Igorju za levo sliko in povabilo na tauh.

Tajna jama (03.11.2012)
Odzvali smo se na povabilo KŠJK Sepeleossiga Velenje na ogled od nedavna zaklenjene jame s argoniti in sadro. Do tja nas vodi 1300 m spuščajočega in dvigajočega vijugastega meandra. Pridružili smo se ekipi 12 jamarjev iz 5 klubov iz cele Slovenije. Za 1300 m jame, kjer ne rabiš plezalne opreme, smo poabili kar dobrih 5 ur.
Več slik 1
Udeleženci: Leopold Bregar, Peter Gliha, Uroš Ilič, Urban Slana

Golerjev pekel (31.10.2012)
Na mojo pobudo je Rajko organiziral obisk Golerjevega pekla. Pridružil sem se 10 udeležencem iz kar 6 klubov iz cele Slovenije. Po dežju v Ljubljani in oblačni poti nas je nad Logarsko dolino pričakalo prekrasno vreme. V jami je bilo veliko vode, a se da jamo opremit tako, da se približno ogneš slapovom, četudi samo nekaj cm. Ob povratku nas je zmočilo, saj je bilo vode več zaradi taljenja snega. Ko smo premočeni in premraženi prišli iz jame, nas je pričakal Drago z ognjem in enolončnico :)
Več slik 1
Več slik 2
Udeleženci: Uroš Ilič

!!!Izpiti JZS-Jamar pripravnik (29.09.2012)
Izobraževanje tečajnikov za jamar pripravnik (jesenski rok) se je zaključilo s sklepnim dnem 29.9.2012. Pri jami Stropnica se je namreč pričel izpit za naziv jamar in izpit za naziv jamar pripravnik. Na slednjega so je skupno prijavilo 24 tečajnikov med njimi pa so bili prijavljeni tudi naši štirje člani : Blaž G.,Blaž P.,Matjaž Š. in Pero G. Da so se lahko prijavili na tečaj pa so se pred tem večkrat izobraževali v steni nad jamo Poltarico kjer je bilo izvedenih več izobraževanj, zadnjih nekaj pa zgolj preventivnih, da bo uspeh zagotovljen :) In res je bilo tako namreč uspešni so bili vsi štirje-ČESTITAMO! Takoj po opravljenem izpitu so se odpravili še v najglobljo jamo na dolenjskem. Jamo Čaganko so obiskali do globine 130m. S tem obiskom so si nekateri že postavili prve globinske rekorde in si vsi zastavili jasne cilje. Želijo si obiskati in raziskati veliko število jam, kar najhitreje biti globoko pod zemljo in si nabrati veliko jamske kilometrine. Novi jamarji pripravniki so bili z vsem doživetim vidno zadovoljni ravno tako pa smo bili ponosni na njih tudi vsi mi,ki smo jim stali ob s
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Blaž Primc, Leopold Bregar, Matjaž Šoštarič, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Uroš Ilič, Urban Slana

!!!Sežana (21.09.2012)
V času med 15.9. in 23.9. je v Sežani potekalo mednarodno usposabljanje jamarskih reševalcev in kandidatov za inštruktorje jamarskega reševanja. Sodelovalo je 41 udeležencev iz 10-ih držav, med njimi tudi priznana francoska inštruktorja Christian Dodelin in Bernard Tourte. Usposabljanje je potekalo v okviru programa Cave Rescue Training pod okriljem URSZR in DPPI ter v okviru projekta EU Proteus (JZS-JRS).
V nedeljo in ponedeljek smo na steni intenzivno trenirali reševalne manevre. V torek je ekipa EU Proteus izvedla reševalno vajo iz Ponikev v Odolini. V sredo zjutraj smo pripravili vse za četrtkovo prikazno vajo na steni, popoldan pa zopet trenirali manevre. V sredo nas je obiskal tudi predsednik RS Danilo Turk. V četrtek dopoldan smo zadevo predstavili na predstavitveni vaji za veleposlanike, delegate URSZR ter novinarje, popoldan pa naredili še kratko vajo iz Škamprlove jame.
Glavna jamarska reševalna vaja je bila izvedena v petek, ko smo iz Najdene jame izza sifona transportirali nosila. Ta vaja je bila izvedena v sodelovanju z enoto EHI - Enota za tehnično potapljanje. Zatradi tehnič
Udeleženci: Darko Hribar, Uroš Ilič

Stena nad Poltarico (16.09.2012)
Tega dne smo z tečajniki za naziv jamar pripravnik obnavljali že pridobljena in še potrebna znanja za izpite predvidene konec meseca. Ponovili smo prepenjanje navzgor-navzdol-skozi vozel-lojtrce-vozle in mimogrede šli še čez teorijo.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Blaž Primc, Marko Pavlin, Matjaž Šoštarič, Peter Gliha, Urban Slana

Dihalnik v Šici (25.08.2012)
Po odlični vidljivosti (>8 m) prejšnji teden v odtočnem sifonu in še boljši v četek v Črni jami se polni optimizma podamo proti pritočnemu sifonu. Vidljivost se je v enem tednu kljub odsotnosti padavin prepolovila. Malo nejevoljen zaplavam v sifon in iščem nadaljevanje, po robovih dvorane, po stropu, na 30 m globine pred vstopom v dvorano (podor) in nič. Vse je bilo nekako znano od prejšnjič. Zaradi mraza in pomanjkanja zraka in volje sem že skoraj zaključil, pa sem se vseeno odločil da poskušam levi del dvorane še od spodaj. Iz 30 m se dvignem na 20, potem pa še ca. 25 m kar gre, velik rov ki se zlagoma spušča do 24 m. Definitivno je napočil čas za povratek, nazajglede gledam na kompas in vidim, da je bilo to sigurno nadaljevanje, saj dvorano od zadnjih dveh poskusov že dobro poznam :)
Opremo smo oprali v Krki 50 m nižje kot ponavadi (pri "Italjanki"), ker je tam 8 m visoka skakalnica, hladen izvir za hladiti pivo, ... :)
Ko bo današnja nevihta pozabljena, pa sifon spet napademo!
Udeleženci: Darko Hribar, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Uroš Ilič

!!!JuHöFoLa - Nemčija (10.08.2012)
28. junija se nas je pet jamarjev iz slovenije opravilo na mednarodni izobraževalni jamarski tabor za mlade JuHöFoLa. Ob dveh zjutraj smo se odpravili na 600 km dolgo pot do mesteca Blaubeuren v švabskih alpah. Tam smo se pridružili 35 udeležencem iz Nemčije, Turčije, Italije, Poljske, Ukrajine, Španije in Romunije. To je že 13. tabor po vrsti, ki ga organizirajo vsaki dve leti.
Tabor je trajal 14 dni in je bi sestavljen iz dveh izobraževalnih delov, vsak je trajal 5 dni. Teme, ki smo se jih udeležili slovenci so bile Raziskovanje, Merjenje in risanje jam ter Elektronika in hidrologija. Mene so porabili kot inštruktorja pri temi Vrvna tehnika, nobenega izmed nas pa ni zanima Geologija in Biologija. Nekaj je bilo teorije, nekaj prakse zunaj jam nekaj pa v samih jamah. Nekaj novega smo se naučili, še posebej pri prvih treh temah, prvi vrvni tehniki so se pa tudi Nemci nekaj naučili od nas :). Pri elektroniki bi izpostavil brezžični sistem za podatkovno komunikacijo v jami Cavelink, pri merjenju pa kombinacija merilnika DistoX in PDA.

!!!Črna gora (06.08.2012)
Med 27.7. in 6.8. smo štirje člani JK Krka in štirje člani Velenjske ekipe skupaj obiskali mednarodni raziskovalni tabor v Črni gori. Stacionirani smo bili na isti lokaciji kot lani, natančno v Donjih Crkvicah na nadmorski višini 1062m, 70 km NW od Nikšiča oziroma le nekaj kilometrov od meje BIH. Kaj se je dogajalo? Petek 27.7.2012 se dobimo z Velenjčani, ki se ob 18 uri pripeljejo na Krko. Porazdelimo operemo po vozilih spijemo pijačo in ob 19h poženemo proti zadanemu cilju Črni gori. Vožnja je potekala brez težav in tudi na mejnih prehodih ni bilo večjih zadržkov. V soboto zjutraj popijemo prvo kavo v Črni gori ter malce posedimo in malo čez šesto zjutraj prebudimo že nastanjene jamarje v Donjih crkvicah. Bili so nas veseli in so nam takoj priskočli na pomoč pri ureditvi tabornega prostora in postavitvi šotorov. Preostanek dneva smo namenili spoznavanju novih obrazov v kampu, obujanju spominov ter počitku po naporni vožnji. Naslednji dan, ki je bil res popolnoma nedeljski se razdelilmo v dve ekipi (Krka in Velenje) kateri k sebi vzameta vsaka po nekaj črnogorskih jamarjev.Odpravimo se
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Peter Gliha, Urban Slana

Rakov škocjan (05.07.2012)
Po enodnevni pavzi smo šli z Mariom in Darkom iz SK Zlatovrv Prilep (Makedonija) na steno nad velikim naravnim mostom v Rakovem Škocjanu. Poonovili smo opremljanje in razopremljanje, uporabo krempeljca in zabijanje svedrovca. Proti koncu nas je prišel pozdravit Matej z Rakeka. Hvala za pivo :)

Bojanova jama-Predjama (23.06.2012)
Odzvali smo se povabilu jamarjev Društva za raziskovanje jam Luka Čeč, ki so ob (približno) tretji obletnici odkritja povezave Bojanova jama - Predjamski sistem organizirali četrti piknik in prečenje skozi Bojanovo jamo v Predjamo.Ogled jame je skozi številne ožine potekal brez zapletov. Videli smo veliko blata in kapnikov med drugim pa smo bili seznanjeni tudi o zgodovini raziskav in o vloženem trudu pri raziskavah kot tudi pri preboju v Predjamski sistem. Spustili smo se 150m globoko in si ogledali okoli 1500m rovov.Po ogledu jame smo se vrnili na zbirno mesto kjer so nas primorski jamarji pogostili z jedačo in pijačo. Za nekatere jamarske izbrance pa smo izvedli tudi globinsko dolžinski krst. :)
Udeleženci: Aleš Globokar, Leopold Bregar, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Uroš Ilič, Urban Slana

Poltarca (22.06.2012)
Na željo vzgojiteljic iz vrtca na Krki smo tega dne dvema oddelkoma vrtca predstavili delovanje Jamarskega kluba Krka.Na koncu predstavitve smo vse prisotne popeljali skozi napeto žičnico preko Poltarce.
Udeleženci: Jože Perko, Marko Pavlin, Primož Fink, Tea Oberstar

Sad (16.06.2012)
Sobotni vroči popoldan je bil namenjen ogledu nove jame v bližini vasi z imenom Sad.Zbralo se nas je veliko in zato je bilo vzdušje pred jamo tudi temu primerno. Jama se je končala pri 13m globine kjer je ležalo tudi veliko kosti, vreč s kostmi ter ostalih odpadkov. V jami je bila na steni obešena tudi petrolejka. Po besedah vaščanov so v breznu jamarji že bili pred desetletji. Domačin, ki nam jamo pokazal nas je nato doma dodatno postregel z osvežilno pijačo ter intervjujem.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Primož Fink, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Urban Slana

Suha krajina (10.06.2012)
Dan, ki bi bil običajno preživet pod varno streho in v družbi domačih je bil preorganiziran v obisk jame :) Povabilu v jamo sta se odzvala tudi zaenkrat najbolj zagnana tečajnika Blaž in Pero. Pregledali smo lepo zasigano jamo, oprezali za možnimi nadaljevanji in napravili nekaj lepih fotografij. Za zaključek akcije pa je sledila izvedba krsta za našega Blaža, ki je v jami prvič koristil znanje vrvne tehnike. Bil je zato tudi bogato nagrajen z nekaj krpkimi udarci po zadnji plati :))
Udeleženci: Alojz Malenšek, Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Peter Gliha, Tanja Podržaj

Jamarski tečaj (03.06.2012)
Poleg slabših vremenskih razmer v preteklem mesecu so se pričele tudi še gasilske veselice :) Poslednično z njimi pa naše tečajnike pestijo tudi poškodbe ter pomanjkanje časa za obisk jamarskega tečaja. Klub vsemu sta se današnjega treninga vrvne tehnike poleg inštruktorja udeležila dva tečajnika-Blaž in novopečeni Peter Gliha. Od jutra so trenirali vse vrste jamarskih manevrov.Za nameček na koncu tečaja pa sta se preizkusila še v prečnici. Oba sta bila uspešna in postala sta že prava jamarja.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Marko Pavlin, Peter Gliha

!!!Jamarsko taborjenje na Stojni (29.04.2012)
Kot vsako leto doslej smo tudi letos izvedli jamarsko taborjenje v terminu 26.27.28.in 29.4.2012. Namen vsakega jamarskega taborjenja je splošno znano kot več dnevno druženje članov z glavnim namenom raziskovanja in dokumentiranja jam.Lokacija raziskovalnega tabora je bila tokrat na področju Stojne, ki je poznano po številnih jamah. Kaj se je dogajalo na omenjenem taboru? Vse se je pričelo v četrtek popoldan, ko se sedem članov založeni z vso potrebno opremo in prehrano odpeljejo iz Krke in se utaborijo v gozdovih Stojne. Ob ognju so nato stekle besede in s strani koordinatorja tabora je bil predstavljen okvirni plan dela... V petek se po zajtrku dve ekipi Leopold in Urban ter Alojz (Mima),Peter in Tanja odpeljejo do prvih jam.Bojan in Brane ostaneta v štabu, kjer sta pričela s kuho golaža. Raziskovalni ekipi sta pregledali in dokumentirali več jam med njimi tudi medvedov brlog.Sveže sledi mrhovine na vhodu je vsem dalo vedeti, da gre zares. Klub vsemu se zelo previdno spravijo skozi dokaj ozek vhod v lepo zasigano dvorano ki je premogla kar tri skoraj topla medvedja ležišča. Sreča je bila na
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Brane Petek, Leopold Bregar, Peter Gliha, Tanja Podržaj, Urban Slana

Huda luknja (14.04.2012)
Potekal je drugi dan tečaja Proteus. Zbralo se je 12 kandidatov za pripravnika JRS, 4 kandidati za reševalca, 5 inštruktorjev in 22 ostalih, ki so pomagali na tečaju in potrenirali manevre. Pridni smo bili cel dan in naredili (skoraj) vse po planu. Delali smo s tremi nosili. S tečajem smo zaključili pozno popoldne. Aktivnost je bila tudi del projekta EU proteus, zato so se nam pridružili tudi trije hrvaški inštruktorji.
Udeleženci: Dejan Žugelj, Tanja Podržaj, Uroš Ilič

Majčevo brezno (13.04.2012)
Petek 13. sem ravno med preoblačenjem pred Majčevim breznom dobil poziv ReCO NM. Po parih telefonih sem ugotovil, da je v brezno v Beli krajini padel kužek. Z vodjo centra sva se dogovorila, da gremo lahko v jamo, saj je bilo dovolj reševalcev bližje.
Tokrat smo šli zopet v manj obiskane zgornje dele, povsem do konca dveh rovov. čeprav sem bil v jami že 20x, sem bi v v končnih delih enega rova prvič. Nazadnje sem bil brez fotoaparata, tokrat te napake nisem ponovil.
Več fotografij

Jamarski tečaj (09.04.2012)
Danes smo v steni nad Poltarico nadaljevali z izobraževanjem tečajnikov za jamarski pripravnik in jamar. Kljub sicer malce kisli vremenski napovedi se je obnovitvenega tečaja vrvne tehnike udeležila večina znanja lačnih tečajnikov.Vreme nas je vse presenetilo namreč nebo je bilo jasno kot ribje oko. Prisotni so se v steni ponovno preizkusili v plezalnih manevrih,prepenjaju čez vozel ter v ročnih spretnostih izdelave jamarskih vozlov. Vsi so osvojeno znanje potrdili brez večjih napak in se s tem izkazali za pripravljene na obisk jame-brezna na naslednji akciji.
Udeleženci: Aleš Globokar, Blaž Gorjanc, Blaž Primc, Leopold Bregar, Marko Pavlin, Mateja Podržaj, Matjaž Šoštarič, Primož Pahar, Urban Slana

Izvir Temence (07.04.2012)
Kljub vmesnemu deževju smo se zbrali da nadaljujemo kopanje vhoda v sifon. Voda je bila višja za pol metra. Tokrat smo se malo bolj organizirali, trije smo bili v neoprenih in se izmenjevali, tako da je delo hitro napredovalo. kazalo je že, da bo treba ves zazidan del znižati za meter do dva, a se je ob steni odprla luknja, dobolj velika za potapljača. Podor ni bi 100 % stabilen, a radovednost je premagala :) Prišli smo v en stranski rov, ki šiba naprej :))) Naslednjič pa je nujno potrebno postaviti ograjo nad izvir, da se s stene ne bo več usipalo kamenje. Nato še enkrat pod vodo da se utrdi podor, pol pa nabirat metre :) Več fotografij
Kratek video
Udeleženci: Darko Hribar, Dejan Žugelj, Uroš Ilič, Urban Slana

Izvir Temence (01.04.2012)
Začetek tedna me kliče Dare in me vpraša "Veš na katerem najinem 4 leta starem delovišču sem?" Nisem uganil :) Takrat sva v ugodnih razmerah (vidljivost, vodostaj) odkopavala vhod. Medtem se je s stene nad jamo zopet usulo precej skal. Trenutno je vodostaj še nižji, zato smo se dobili to nedeljo, da odkopljemo vhod. Nekaj smo odmetali, nekaj potegnili ven z vedrom, prevelikih skal pa smo se lotili s 3 metrskim svedrom, zabili fiks in izvlekli z dvojnim škripčevjem. Seveda se je vse dogajalo pod vodo, razen mašina in vlečenje je bilo na suhem. Ko nas je v vodi začelo že pošteno zebsti, zunaj pa je bilo premraz da bi se ogreli, smo zaključili. Začeli smo na globini 0,5 m, končali pa na 2 metrih. Odmetali smo okoli 3 kubike. Smo tam nekje kot leta 2008. Nadaljevanje prej kot žez 4 leta :)
Udeleženci: Darko Hribar, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Uroš Ilič, Urban Slana

Tečaj (01.04.2012)
Zaradi slabega vremena smo spremenili plan dela in se namesto v steni Poltarice dobili v klubu kjer smo se naučili izdelave vozlov njihove uporabe ter nosilnosti.
Udeleženci: Aleš Globokar, Blaž Gorjanc, Janez Jerman, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Matjaž Šoštarič, Primož Pahar, Tea Oberstar

Stena Zgornje Gorje (31.03.2012)
Imeli smo prvi dan usposabljanja za nove pripravnike JRS. Tečaja se je udeležilo 11 kandidatov za pripravnike JRS iz cele Slovenije. Tečajniki so na poligonu pokazali jamarsko znanje, nato smo pričeli z demonstracijo reševalnih manevrov, ki so jih nato delali tečajniki pod nadzorom inštruktorjev.

!!!Očiščevalna akcija (24.03.2012)
Dne 24.03.2012 smo se za vseslovensko očiščevalno akcijo jamarji zbrali v klubskih prostorih JK Krka. Razdeljeni v dve ekipi se je tričlanska zasedba (Marko, Aleš in Matjaž) odpravila do Krške jame. Ostali (Leopold,Urban, Alojz, Tanja in Primož)pa se odpravijo do Stične kjer jih je čakala Kuheljeva jama. Njihov plan je bil očistiti onesnaženo jamo, kar jim je tudi uspelo. Iz jame so izvlekli 30 transportnih vreč raznovrstnih smeti kot so: polivinilaste, vrečke, konzerve, tablete itd. Nato se odpravijo na pomoč sosednji ekipi jamarjev iz JK Železničar, ki so v bližini čistili Jamo v Kavčevem. Pomagali so jim odnesti smeti do zbirnega mesta in nato se skupaj odpeljejo na zaključek-kosilo,na Gradišče. Tričlanska ekipa v Gradičku je med tem trdo delala saj je čistila pobočje sten ob vhodu in nad vhodom Krške jame. Kasneje se njim je pridružila še skupina iz TD Krka in skupaj so počistili še listje, vejevje in kamenje, ki so jih iz varnostnih razlogov odstranili iz pobočja ter tudi ostale smeti, ki so ležale v okolici.Odpravijo se še k izviru Poltarice kjer očistijo zasmeteno okolico. O
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Leopold Bregar, Marko Pavlin, Matjaž Šoštarič, Nataša Lukman, Primož Bregar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Železna jama (19.03.2012)
Z Blažem sva potrenirala prepenjanje navzgor in navzdol, prečke, ... tako da je pripravljen za resno jamo. Na koncu se pa še malo zabavala y blatnimi figuricami :)
Udeleženci: Uroš Ilič

Dihalnik v Šici (18.03.2012)
Znosili smo opremo do sifona in ponovno sem se potopil se v 2. pritočni sifon. Pregledal sem zalito dvorano dimenzij 15 x 15 x 15 m, približno 40 m od začetka sifona, a nadaljevanja nisem našel. To še ne pomeni da ga ni :) Ostali so ta čas guncali afne, nato pa smo se skupaj odpravili v pralnico v Krko. Zaradi pomanjkanja domačih članov se nam je pridružil še Marko Erkar iz JK Logatec.
Udeleženci: Darko Hribar, Janez Jerman, Tanja Podržaj, Uroš Ilič

Jamarski tečaj (18.03.2012)
Z današnjim dnem smo v JKK začeli s tečajem vrvne tehnike za jamarje pripavnike in bodoče jamarje. V prijetnem vzdušju so se ob izviru Poltarice tečajniki sprava seznanili z osebno jamarsko opremo nato pa so se opremljeni odpravili do Jame Poltarice, kjer je medtem v steni nad njo že potekalo opremljanje štirih smeri. Še nekaj napotkov o varnostih normah in že so s tečajniki sledili prvi spusti in dvigi v steni. Ob spremstvu inštruktorja in pomočnikov so po dveh urah uporabe vrvne tehnike že sami uživali v radostih jamarstva. Njihovo novo pridobljeno znanje, resen pristop, ter želja po nadaljnjenem izobraževanju so bili povod, da je že danes stekel pogovor o obisku njihovega prvega brezna-jame...:)
Udeleženci: Aleš Globokar, Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Lojze Oberstar, Marko Pavlin, Mateja Podržaj, Urban Slana

Vodna jama nad očesi (16.03.2012)
Zgodaj popoldan se jest in dva JKŽjevca odpravimo na tauh. Priduži se nam še Matej iz Rakeka. Opremo spravimno do sifona. Z večjima jeklenkama in debelejšo obleko se nekako opremim in spravim v vodo. Skozi ožino vlečem novo vrvico in napeljem je ca. 120 m. Končam v očitno slepem rovu a časa za iskanje pravega nadaljevanja v rovih dimenzije 6 x 6 je kljub dobri vidljivosti zmanjkalo. Največja globina sifona je 41 m. Vodostaj je bil en meter nižji kot pred slabima 2 tednoma, zato je bilo plezanje iz sifona kar zahtevno. Po pranju opreme v Kotličih se ustavimo na obveznem postanku v Portusu. Matej je zopet naredil par lepih fotk. Več fotografij
Udeleženci: Uroš Ilič

Brezovica pri Stopičah (10.03.2012)
Obveščeni smo bili, da se je na gradbišču v omenjenem kraju odprla jama.Zapeljali smo se tja in si brezno ogledali.Skozi zelo ozek vhodni del se je stlačil Mima in se spustil v pet metrov globoko z blatom založeno brezno :) Na dnu je pri pregledu opazil, da je naletel na čep, ki je zapiral možno nadaljevanje jame.Odstranil je sveže nasuto kamenje in si ogledal zelo ozko razpoko, ki se nadaljuje še nekaj metrov globlje. Ugotovil je, da jama ne zadostuje kriterijem registracije in se vrnil na površje.Lastnik je bil po končani akciji zadovoljen z iztekom raziskav. Sledila je odlična pogostitev ter slovo od prijaznih domačinov.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Blaž Gorjanc, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Vodna jama nad Očesi (04.03.2012)
Rakovčani so me povabili, da se razreši par vprašajev na več kot 10 let starem načrtu podvodnih raziskav. Potopila sva se s Sebastjanom Gantarjem, imela sva sidemount konfiguracijo 2 x 4 l. Šla sva proti bolj perspektivnemu pritočnemu delu. Kmalu sem našel ozko sprano razpoko, ki je šla v globino. Seba me je počakal pred razpoko, zadaj se pa odpre velika dvorana ki se spušča, dosegel sem globino 27 m, naprej zaradi majhnih jeklenk nisem mogel. Ob povratku sem opazil tok skozi ožino, saj je odnašalo svinjarijo ki se je spodaj usipala s stropa. Pri transportu opreme so pomagali še Matej, Marko in Janja iz JD Rakek. Matej je naredil par dobrih fotk. Več fotografij
Udeleženci: Uroš Ilič

Četež pri Strugah (26.02.2012)
Petelin je zapel...:)namreč bil je že čas, da poravnamo stare račune z jamo v sosednji občini-Dobrepolju.Zgodaj zjutraj se zato odpraviva na merilno akcijo jame, ki smo jo raziskali minulo leto.Današnje kislo vreme je bilo ravno pravšnje za obisk stare znanke, ki naju je ponovno prevzela.Tokrat je bila notranjost suha,ponvice prazne le sem in tja je kakšna kapljica vode presekala mrtvo tišino. Meritve v suhem okolju so zato potekale brez običajnih motečih faktorjev. Na papir sva spravila 120m novih delov jame.Ob 12h sva iz teme končno priplezala v sončen dan.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar

Izvir na Debeljakovi loki (25.02.2012)
Tokrat se je številčna ekipa lotila pobočja nad Debeljakovim izvirom, kjer smo pričeli z odkopavanjem bodočega vhoda v jamo :) Razdelili smo se v dve raziskovalni ekipi, ki sta odšli v bližnji jami in tretjo kopaško, ki je začela z odkopavnjem. Po prvem izkopanem metru globine so naleteli na mlade kače vrste Smokulja in na presenetljivo dolge ter debele deževnike.Jih je privabila topla zemlja ali mogoče kaj drugega?Po vrnitvi obeh ekip iz jam pa je delo pri kopanju potekalo izmenjajoče vse do zaključka ob 14 uri.Čaka nas še veliko dela...
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Blaž Primc, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Matjaž Šoštarič, Primož Bregar, Primož Fink, Tanja Podržaj

Ferranova buža (25.02.2012)
Po novembrskem pretauhanem 2. pritočnim sifonom, se zopet spravimo napasti pritočni del. Napolnili smo pet prasic in se odpravili proti Krasnemu novemu svetu. Zaradi taljenja snega je bilo vode po poti kar precej. V dobri uri in pol smo bili pred sifonom. Sam sem se začel preoblačiti in pripravljati na potop(e), ostali so šli nizvodno in dogovorili smo se, da se po eni uri obrnejo. Najprej sem pretauhal prva dva sifona, v katerih sem nazadnje pustil vrvico, zato je to šlo dokaj hitro. Tokrat pa je sledil 3., 5 m dolg sifon, nato del z vodnim tokom, kasneje 25 m dolg in 6 m globok sifon, ki je kljub majhnim jeklenkam ob strani brez kompenzatorja plovnosti komaj prehoden. Sledi zopet dvoranica in že peti, 2 m dolg sifon. Pod vodo razen neprehodnih špranj ni bilo videti nadaljevanja, možno je nadaljevanje nad vodo in verjetno takoj sledi nov sifon. Nazajgrede sem sifone in “suhe” dele skiciral. Novih je 80 metrov jame, od prvega sifona ca. 200 m. Temperatura vode je bila 7,6 °C, zraka pa kar 11-12 °C.
Udeleženci: Darko Hribar, Uroš Ilič

Dihalnik v Šici (12.02.2012)
Na snežen, mrzel nedeljski dan smo pa samo jamarji toliko pritegnjeni, da gremo v neopren in na potop v jamo ;) Zaradi obetajočih vodnih razmer (v jami) smo se odločili, da ponovno napademo 2. pritočni sifon, približno 600 m od vhoda. Prvi poskus iskanja vstopa v sifon se je izjalovil zaradi premajhne planirane globine. Tokrat sem se bolje založil z opremo in našel vhod v sifon na globini 15 m, ki se strmo spušča v globino. Dosegel sem nepričakovno globino 30 m, večji del sifona so pa tako veliki prostori, da je kljub relativno dobri vidljivosti težko iskati najbolj obetajočo smer nadaljevanja sifona. Tokrat sem obrnil v veliki dvorani na globini 20 m z več možnimi nadaljevanji, približno 60-80 m od vhoda v sifon. Poleg spodaj podpisanih sta se pridružila še Špelič in Tadej iz JD Carnium Kranj, ki sta pravzaprav "rešila" akcijo. Naslednjič sifon upam da napademo s še večjimi močmi. Več fotografij
Udeleženci: Boštjan Slana, Darko Hribar, Uroš Ilič

Višnje (08.02.2012)
Praznično in kar precej hladno jutro je bilo namenjeno pregledovanju terena. Pot nas je tokrat vodila v gozdove nad Višnjami, kjer je bilo sicer res opaženih nekaj dreves višnje še več pa novih jamskih vhodov :)Šest jam smo pa le našli in iz nekaterih toplo pihlja. S tem nam le-te dodatno vlivajo tudi podobno toplo upanje... :)
Udeleženci: Alojz Malenšek, Darko Hribar, Leopold Bregar, Primož Bregar

Semič (07.01.2012)
Člani JKK smo bili obveščeni o novi a neobičajni jami. Po grobem opisu gre za objekt,ki je globok 27m iz katerega se kadi s temperaturo +24ºC na vhodu. Govora je bilo tudi o termalni vodi v njej katero že pred časom ni bilo smiselno uprabljati zaradi majhnih količin-še ena iz trte zvita.. :)Jamo je Janez iskal že včeraj a je našel nov jamski objekt.Včerajšnji spanec je bil zato moteč vse do jutra, ko se odpraviva dva člana na drugo iskalno akcijo letos.Majhen vroče zanimiv vhod sva kmalu našla in je na žalost globok le 1,5m.Iz njega se je kadilo kot iz parne lokomotive. Ob jami sta ležala dva termometra z izmerjeno zunanjo temperaturo-6ºC. Brž enega namestiva na vhod in le-ta pokaže+11ºC. Dvokratno razočaranje se je izbolšalo šele, ko sem z roke snel uro in jo namestil na vhod. Termometra sta bila v okvari ali pa midva neučakana, ura je takoj pokazala neverjetnih+25,1ºC. Zanimivo. Klub vsemu se danes nisva odločila za izkopavanje/širjenje. Odšla sva si ogledat še eden nov vhod.
Udeleženci: Alojz Malenšek, Leopold Bregar

!!!Kanin (01.01.2012)
Tole novo leto smo združili prijetno s koristnim. V četrtek, 29.12. zjutraj smo se, poleg podpisanih še Brigita Podržaj iz Krke, Rok Planinc iz DZRJSR Domžale in Matej Zalokar iz JD Rakek odpravili proti Bovcu. Opremo in hrano nam je oskrbnik koče Petra Skalarja kljub tehničnim težavam prijazno odpeljal s tovorno žičnico do koče. Nekaj nas je izkoristilo nekaj ur za smuko na smučišču, pred nočjo smo se odpravili do koče. Tam smo se z ekipo, ki je ta dan prišla iz Skalarjevega brezna, dogovorili, kaj bi počeli v jami. V petek zjutraj smo se odpravili v jamo, spotoma smo nekaj malenkosti preopremili in razopremili staro vrv v breznu »Mlajši brat«. Nadaljevali smo proti galeriji »Made in Heaven«, kjer naj bi na koncu galerije na globini približno 650 m razširili prehod skozi podor, ki si ga je dva dni prej ogledala prejšnja ekipa. Prostora za delo je bilo malo, razširili smo lažji dostop do podora, samega podora se pa nismo dotikali, saj bi se lahko cel zrušil. Pa še oprema nam je odpovedala. Ca. 10 m pred tem podorom smo opazili luknjo premera ca. 20 cm, iz katere je močno pihalo. Ob 10 zv